måndag 12 oktober 2015

Bästa jobbet!

Oj vad länge sedan det var jag skrev på min egna blogg... Istället har jag skrivit en del på vår klassblogg forstagluttarnaskogstorpsskolan.blogspot.com Men nu kommer äntligen en liten uppdatering.

För två år sedan var jag ganska less på mitt arbete. Det tog alldeles för mycket av min energi. Och tyvärr var det då mycket negativ energi jag fick tillbaka. Jag funderade allvarligt på att byta yrke, utbildade mig till Personlig Träning och var nära att helt sadla om. Men av olika anledningar blev det aldrig ett byte fullt ut. Och så här i efterhand var det nog en mening i det.

I augusti började jag nämligen på en ny arbetsplats och tog emot ännu en etta. Och jag kan säga som så, att jag stormtrivs. Jag är i mitt esse som lärare och känner mig som en riktig toppedagog. Varje dag är rolig, jag utvecklas, mina elever utvecklas och det är full fart varje dag. Är en underbar känsla att känna att man har världens bästa jobb.

Hur går det då med träningen?
- Det har helt klart blivit mindre träning sedan jag började jobba. 3-4 dagar per vecka. I och med att jag arbetar extra som PT också blir min egna träning lite lidande. Så det kommer att bli mindre jobb med det nästa år när Meja börjar förskolan.

Träningsmotivationen har varit lite dalande den senaste tiden, men nu är jag på G igen. Lite nyinköpta träningskläder ger alltid lite extra motivation. Här är Casall kompressionsbyxor. Fungerade toppen och jag gillar färgen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar