söndag 17 januari 2016

Optimal träningsvecka och nya kostrutiner = mer energi :)

 Äntligen fick jag med mig en optimal träningsvecka i ryggen, efter en månad med mycket sjukstuga. I måndags körde jag igång med min nya bodypumpklass, i tisdags fick jag hoppa in och vicka för min syster på yogan, i onsdags blev det Bodybalancen, torsdag Bodypump då jag körde för Daniel och ökade på flera låtar, lördag bootcamp vilket gav riktigt bra träningsvärk på alla möjliga ställen. Nu idag, söndagen blev det promenad och ett bonuspass. Jag körde aerobicdans med en gammal kollega, på hennes nya studio. Det var flera år sedan jag körde aerobicdans, men oj vad kul det va. Hjärnan fick kämpa hårt och hjärtat jobbade på bra det med. Insåg verkligen att jag saknat den delen i min träning. Så det får det bli flera gånger. 


Jag följde inte min träningsplanering till punkt och pricka, men ibland hjälper det verkligen att ha en vision. Och med facit i hand så blev min träningsvecka bättre än vad jag planerat. 

Under veckan har jag också ändrat mina kostrutiner litegrann, för att det ska fungera på bästa sätt för oss i familjen. Så numera äter jag middag tidigare än förut, redan vid fem. Det hjälper mig även att få mer energi på mina sena träningspass som jag numera har. Det gör att mitt mellanmål vid 14:30 numera blir mindre än tidigare. Sedan blir det ett lättare mål på kvällen med naturell yogurt, banan, frön mm. Det gör att jag får in 5 mål om dagen, vilket känns optimalt. Jag har också ändrar min frukost då jag tröttnat på min förra. Jag har länge sökt ny inspiration till min frukost och nu har jag hittat en variant som jag fastnat för. Smoothie, hårt bröd och stekt ägg. Och det bästa är att den i sig också går att variera. Jag blir mätt och magen mår bra.



Härlig energi när jag summerar veckan och känner mig laddad för en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar