måndag 20 juli 2015

Cykelvagn - Thule

När man är träningstokig och mamma gäller det att hitta alla tillfällen till rörelse. Därför tycte jag bland annat att det var en bra idé att köpa en cykelvag för att kunna frakta Meja i och samtidigt få motion. Ett perfekt färdmedel nu när jag inte har någon bil och jag gillar att cykla, även om det blev mycket mindre av den varan när jag ägde en bil. Att ta bussen in till stan är lite omständigt också och dyrt och det tar lika lång tid att cykla, så jag tyckte det kunde vara ett bra komplement. 

Meja gillar cykelvagnen men inte hjälmen...
Nu har jag haft den några veckor och det har blivit några vändor till morfar i stan, då jag jobbat med PT och pass. Det har fungerat väldigt bra. Vagnen väger bara 8,8 kg och den rullar på bra. Det är En av de lättaste på marknaden vilket var lite avgörande för val av vagn. Uppför blir det lite tyngre, men det går att härda ut och blir extra bra träning för benen. Tidsmässigt tar det inte mycket längre tid att cykla med vagnen. Och Meja verkar trivas bättre i cykelvagnen än i bilbarnstolen i bilen som inte är hennes favorit...

Min sambo har också fått användning av denna då han köpte till ett löparhjul. Det hade varit lätt att springa med vagnen. Själv har jag inte försökt mig på det än. Morfars betyg på vagnen som promenadvagn var gott och den var väldigt lätt. Så det blev en viss skillnad att använda barnvagnen sen.

Jag har tyvärr varit med om att välta vagnen en gång då jag råkade köra upp på en hög trotoarkant med ena hjulet. En läskig upplevelse. Men Meja sov och vaknade bara till snabbt innan hon somnade om. Hon sitter fast bra, som i en bilbarnstol, så hon rör sig inte ur fläcken. Dessutom har hon hjälm såklart. Men det var riktigt otäckt i alla fall, så nu blir det väldig försiktig körning. 

Cykelvagnen kan också användas som packåsna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar