söndag 30 oktober 2022

Vecka 42 - Veckans utmaning


Jag fick en idé om att jag varje vecka skulle lägga ut en hälsoutmaning på min instagram. Första veckan v42 var utmaningen att promenera 20 min varje dag. 

För mig är det det periodvis svårt att få till promenader. Men under några års tid har jag haft långa perioder på mitt jobb då jag tagit en powerwalk på rasten. Det har varit väldigt givande även om tröttheten ibland utmanar. Jag är juh inte direkt stillasittande i mitt jobb. Men att få en paus och komma ut och få frisk luft och även ljus under denna årstid gör att jag blir piggare när jag kommer hem. Så en bra rutin som jag är glad att jag etablerat. 

Att titta på helheten när man vill förbättra sin hälsa och sitt mående är så viktigt. Det andra är att göra det enkelt. Det tredje är att vilja hitta lösningar för att få till det. Se möjligheter istället för hinder. Oftast finns lösningen närmare än man tror. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar