söndag 30 oktober 2022

Utmaning v.43 - Dricka vatten


Veckans utmaning v.43 var att dricka vatten. En stor utmaning att få till för mig. I holistisc lifestyle är det än av de grunderna för en hälsosam livsstil. Jag kan själv märke effekter på min hälsa när jag inte dricker vatten. En sak jag kan märka är en extrem trötthet. Det tar ofta ett tag innan jag förstår vad det beror av. Men när jag väl gör det känns det bra eftersom det är något jag kan påverka. 

Jag börjar ofta dagen med 2 stora glas vatten. Men tyvärr är det så att jag sedan under dagen dricker väldigt lite. På kvällen kommer jag ofta på mig själv och fyller jag på då blir jag ofta kissnödig på natten vilken i sin tur påverkar min sömn negativt. Det är inte helt enkelt att veta hur mycket vatten man får i sig under en dag. Men att ha en vattenflaska är ett sätt. Det finns också flaskor där vattenintag kan regleras har jag sett. Ks kan vara något för mig. 

Jag får återkomma med en utvärdering av vätskan. Den här veckan skyller jag på Halloween och en massa andra extragrejer på jobbet som påverkats min balans och därmed mitt vätskeintag. Rutiner, motivation och fokus krävs. Tror inget av det fanns riktigt denna vecka för min del för att klara veckans utmaning. Hoppas det gick bättre för dig. Har du något tips till mig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar