måndag 2 november 2015

Hälsomånad - november

November är min månad (jag fyller år då), så vad passar då inte bättre än att göra det till en hälsomånad. Efter ett uppiggande mess från min storasyster på söndagsmorgonen tog jag detta beslut utan att tveka. Som jag skrev igår har det varit lite för mycket fuskande med kost och snask. Jag har inte haft hälsofokus, helt enkelt. Träningen har inte heller blivit som jag velat. Men detta är faktiskt ganska lätt att vända. Genom att byta fokus är det lätt att hamna rätt igen.

Nyttigt kvällsmys, daddelbollar, te och tända ljus.

Det ska vara kul att leva hälsosamt. Därför behöver vi anstränga oss lite för att få till det. Men jag mår som allra bäst när jag gör det och jag får bättre balans i livet. Den här första måndagkvällen ser jag till att ge mig själv tid att njuta av livet. 

Min nya vattenflaska hjälper mig att dricka mer. En hel ska drickas varje dag på jobbet. Och det gick utan problem idag. Nackdelen var dock att det blev många fler toalettbesök...

Det finns vissa saker jag ska fokusera på under hälsomånaden:
1. Äta mer grönsaker.
2. Dricka mer vatten, på jobbet framförallt.
3. Variera kosten mer
4. Välja nyttigare snask
5. Få till fler träningspass
6. Ha fler mystillfällen
7. Ha hälsobruncher (hör av dig om du är intresserad av att komma på ett sådant besök?)
8. Läsa en bok

Allt är ganska enkelt att få till egentligen. Men det gäller att också GÖRA, bli en Doer. Och det är inte självklart när novembermörkret sköljer över oss. FOKUS och PLANERING är nyckeln. Genom att ha en hälsomånad får vi även mer energi att orka LEVA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar