söndag 1 november 2015

Träningstokig och mamma har samboweekend

Den här helgen var det dags. Jag och min sambo skulle övernatta i Stockholm tillsammans och lämna Meja med mormor för första gången. Det kändes lite läskigt, men samtidigt hoppades vi verkligen att det skulle fungera bra. Meja är väldigt social och tar gärna kontakt med andra människor och bryr sig inte speciellt när mamma och pappa försvinner. Så förhoppningen var att det skulle gå bra, men eftersom Meja ofta vaknar på natten kan man aldrig vara säker på hur hon reagerar då. Men allt gick så klart toppen, vilket känns skönt eftersom vi har en Parisresa inplanerad framöver, utan Meja.

När man lämnar sitt barn hemma finns det alltid en viss saknad. Samtidigt får man passa på att njuta över att få äta, sova och vara i lugn och ro. För en relation är det bra att komma iväg ibland på tu man hand och få tid för varandra. Detta även om jag inte känner att vår relation blivit sämre av att skaffa barn, snarare tvärtom. Allt har bara blivit bättre och kärleken starkare.

Vi hade inga direkta planer i Stockholm, men vi hade blivit rekommenderade att äta på Petters hamburgerestaurang på Söder. Så det blev en "Håll käften hamburgare" där, med pommes och dipp. Inte det nyttigaste målet, men ska man äta hamburgare och pommes ska det vara riktiga och det var det verkligen.  På kvällen blev det tapas på Barcelona. Inte den nyttigaste helgen, men det blir ofta så när man är på resande fot. Där kan jag dock bli bättre på att hitta nyttigare alternativ, för de finns, men det gäller att leta och välja. Så nästa gång får det bli Stockholm Raw som också ligger på Söder och som vi gick förbi efter lunchen.

Att sova utan Meja kändes helt okej, även om jag inte sov så jättebra, beroende på det varma täcket. På söndagmorgonen vaknade jag också med grym träningsvärk i mina ben. Jag hade nämligen varit ute och sprungit på lördagsmorgonen. Och det var ett tag sedan sist, då det mest varit fokus på styrka den senaste tiden. Jag Hade ont på alla möjliga ställen och kände mig fsktiskt väldigt otränad... Men det var väldigt skönt att springa, så löpningen vill jag verkligen få till nu framöver. I alla fall ett pass/vecka.

Efter hotellfrukosten på söndagen bestämde jag mig för att köra Hälsotema i november. Så, så får det bli. Varför? För att jag blivit bekväm på sista tiden och inte orkat anstränga mig för att vara nyttig. Det behövs nämligen. För mig handlar det mest om medvetna val. För de hälsosamma alternativen för mig är minst lika goda som de mindre nyttiga varianterna. Men det kräver som sagt lite mer ansträngning, vilket jag tror är den största faktorn till att det är lätt att halka in på mindre hälsosamma alternativ. Kanske finns det några därute som vill haka på?

Sista anhalten på Stockholmsvistelsen var Ikea och Heron city. Där blev det en hel del shopping. Möbler till hemmet och träningsgrejer till mig. Nya träningsskor, väska och vattenflaska. Tema rosa som ni ser på bilden nedan :)



Ny hallförvaring och sittplats :)

Som alltid, bästa att komma hem till en liten skatt, som dock brydde sig mer om min väska än mig när vi kom hem. Jag känner mig mycket tacksam över att hon haft det så bra med mormor. Så det kommer bli fler övernattningar utan Meja framöver :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar