söndag 15 november 2015

Madonna - Rebel Heart Tour

Igår fick jag uppleva någonting magiskt. Madonnas Rebell Heart Tour i Stockholm. Den innehöll verkligen allt. När Madonna klev ut på scenen var det bara så mäktigt och det var inte långt ifrån att tårarna kom. Fortfarande, ett dygn efteråt, känns det som att jag befinner mig i Madonnabubblan. 


Varför är Madonna så stor för mig?
- Madonna är min tonårsidol. Hon har varit en förebild under många år av mitt liv och jag hade nästan glömt bort hur mycket hon har påverkat mig. Jag hade planscher på henne i hela mitt rum och det var i stort sett hennes musik jag lyssnade på. Jag kan faktiskt till och med tro att hon har haft en stor inverkan på mitt intresse för träning och hälsa. När jag gick gymnasiet skrev jag min C-uppsats om Madonna som feministisk modeikon och trendsättare. Med andra ord har hon varit en stor förebild för mig under de år då jag formades. Att jag alltid sett till att gå min egen väg precis som Madonna, vet de som känner mig väl. Så kanske är det det som gjort att hon blivit en person som jag alltid beundrat och sett upp till.

Jag hade länge velat ha biljetter till denna konsert, men de har varit slutsålda sedan länge. Så ni kan juh tänka er hur glad jag blev när jag för en vecka sedan fick denna upplevelse i en för tidig fördelsedagspresent av min syster. Att få dela denna kväll men min kära syster kändes också så självklart. Jag kan inte fatta hur nära jag var att inte få uppleva detta...


Laddade för show

På scenen var det full fart från start till slut. Den enda stunden det var lugnt var under den tysta minuten som vi hade för de drabbade i Paris. Madonna höll först ett mäktigt tal, väldigt amerikanskt, men berörande till tårar. Under showen bjöd hon på sig själv och det kändes som om man var där och "hänge" med Madonna. Att hon snart är 60 år märktes inte någonstans. Hon rörde sig som en 20-åring på scenen. Det var samtidigt som en musikkonsert även en danskonsert. Inte en stund var det tråkig. Hon blandade nya låtar, med gamla, i en modern tappning. Sååå coolt!!! Det kändes som en sammanfattning av hennes karriär. Hennes budskap var att "Fira Livet" med sin show. Och det kändes det verkligen som att vi gjorde. Utöver det lyfte hon upp vikten av att vi ska se varandra och göra världen till en god plats där vi vill leva. Det var en perfekt start på mitt nya motto som jag ska leva efter framöver: 
- Skapa Ditt Drömliv!

3 timmars väntan på stjärnan var lite frustrerande, men sååå värt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar