söndag 13 november 2022

Återhämtning - yoga Nidra


Så peppad jag var inför v.44 och veckans utmaning att göra minst 2 yoganidra under veckan. Jag kände själv att återhämtning behövdes och att det fanns bra förutsättningar för att få till en bra yogapraktik under veckan. Men så slog förkylningen till och inget blev som det var tänkt. Och kanske var det just för att jag behövde återhämtning som jag blev sjuk. V.43 var väldigt intensiv och stressig. Tyvärr är jag världens sämsta på att vara sjuk då rastlösheten blir en utmaning att handskas med. Att bromsa, att ta det lugn, att inte göra något är en stor utmaning för mig. Och även om jag är sjuk så håller jag gärna igång. Att slappna av och ligga still var inte att tänka på då det bara killade i halsen då. 

Så yoganidra blev det inget med men jag tvingades ändå att ta det lugnt även om det tog några dagar att acceptera det. På söndagens meditation som jag ändå kunde delta på kände jag att det var lättare att meditera då jag hade fått ett inre lugn av att ta det lugn. Ändå är det så svårt att just ta in detta lugnt när vardagen är igång. Det är just därför meditation, avslappning, yoga och andningsövningar är så viktiga att få till. Att just får en paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar