söndag 13 november 2022

Utmaning v.45- Ät Vegetariskt

 Att äta vegetariskt har länge varit en önskan från mig men svårt att få till. Ibland tycker jag det är svårt att hitta nyttiga och bra alternativ som är vegetariska. För bara det är vegetarisk är det inte automatisk nyttigt utan snarare tvärtom. Dessutom reagerar ofta min mage på många vegetariska alternativ. Men den här veckan har det gått riktigt bra, trots vissa starka kryddningar på vissa maträtter. 

Jag har gjort flera vegetariska rätter hemma. Inga succéer dock. Hallomitacossallad och rätter med oumpf. Den stora förändringen har varit att jag valt det vegetariska alternativet på jobbet. Det har varit ganska enkelt men absolut något jag behöver vara beslutsam kring att göra. 

Så tanken är ändå att fortsätta göra fler vegetariska val nu och speciellt på jobbet. Jag behöver dock finna fler vegetariska alternativ som tilltalar mig och som jag får in i mina matrutiner. Tips mottages gärna 🤗





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar