söndag 4 januari 2015

Träningstokig och mamma - v.22

Veckan som gått har varit en bra träningsvecka. På lördagen körde jag pumpen. Söndag bodybalance. Tisdag styrketräning på Friskis och onsdag avslutade jag året med ett löppass som gick riktigt bra. Sprang 8 km i bra fart utan att få ont. Hade lätt fixat en mil om inte tiden då jag hade barnvakt var begränsad... Torsdagen inleddes året med ett bodybalancepass och på fredagen sprang jag ute i 50 minuter. Tog det lugnt och sprang bara på asfalt, vilket fungerade riktigt bra. Blev inga intensiva frånskjut, så vaden kändes inte alls. Jag föredrar verkligen att springa utomhus i friska luften och det kändes som om jag skulle kunna ha matat på hur länge som helst. Jag gillar juh långdistans, i lugnt tempo. 

Annars tär sömnbristen en del på mig just nu. Att vakna varannan timme varje natt är psykiskt jobbigt. Jag har börjat gett Meja smakportioner av mat nu och kommer stegvis öka det, liksom lägga till gröt. Jag tror att hon behöver få i sig mer. Fick lite andra tips om hur jag ska göra på natten när jag var på BVC. Hoppas verkligen att det vänder snart...

Sömnbrist och amning har lett till en viktminskning för min del. 49 kg är lite av min drömvikt som jag länge strävat efter och nu är det nära... Det finns även en liten tendens till rutor på magen också nu...  Får se om jag lyckas med det 2015. Jag trodde väl inte att en graviditet skulle hjälpa mig att nå mina drömmål, men som sagt, mycket positivt har den för med sig. Och det har trots allt varit jul, då det ofta blir lite mer socker och onyttigt än annars... Men ändå pekar vågen sakta men säkert nedåt...




Det är full fart med renoveringen av huset. Jag försöker komne iväg några timmar nu och då, när jag kan få hjälp med barnvakt. Den här veckan har jag verkligen fått känna av hur viktigt det är för mig att komma hemifrån ett par timmar. De dagar jag bara går hemma har jag inte alls samma energi att ge till Meja. Men får jag komma iväg och träna, gå ut och springa eller åka och måla lite i huset finns det sedan så mycket mer att ge. Nu när min sambo renoverar blir det att han är hemma mindre med Meja och då är släkten ovärderlig.

Trappan syrran och jag målar om till vit

Blivande badrummet och Mejas sovrum/walking closet

Bortsett från sömnbristen känns det som om det nya året har börjat bra. Vi kör på sockerfri månad, det röda köttet är bortplockat och träningen har kommit igång bra... Renoveringen går framåt, även om det blivit lite mer jobb än vad det var tänkt från början. Men det kommer bli som nytt på nedervåningen, så det ska bli spännande att se. Bortsett från bloggen kör jag detox på sociala medier, ingen Facebook och Instagram på en månad. Jag har även bestämt att ha tre fasta klasser på vårterminens schema, vilket känns jättebra. Bodybalance 60 på tisdagar 18.30 och bodypump 45 på söndagar 15.00 i kombination med bodybalance 15.45. Det Kommer att bli en superskön kombo att köra som jag varmt rekommenderar. Det blir skönt att få sträcka ut efter pumpen. Söndagmornarna kommer familjen dessutom att starta med babysim, vilket jag verkligen ser fram emot.

Gott nytt år

1 kommentar:

  1. Jisses! 49 kg...kan inte ens komma ihåg när jag vägde det... /Titti

    SvaraRadera