torsdag 22 januari 2015

Träningstokig och mamma - v.25

Trivs i vatten och vill alltid vara i rörelse, precis som sin mamma :)

Veckan började på ett bra sätt och har sedan fortsatt med bättre balans. På lördagen var jag och syster på en dansföreställning i Stockholm som Benke i f.d Bonce skapat. Den handlade om olika personlighetstyper. Det var spännande, började starkt, men blev tyvärr lite för grått och deppigt under tiden.  Men alltid kul att komma ut och göra saker. För 2 veckor sedan var jag på bio för första gången på länge och det känns viktigt att få en brake i vardagen.


På söndagen hade jag min första komboklass, bodypump 45 och bodybalance 45. Det var utmanande och jag var helt slut efteråt. Men riktigt skoj och skönt och ännu roligare att det var så mycket folk som var med och körde. Det är alltid speciellt att lägga in en ny klass på schemat.

I söndags var det första gången på babysim. Meja gillar att bada. Vi badar i badkaret nästan varje dag. Så babysim fungerade toppen. Men hon är inte helt bekväm med att ligga på rygg i vattnet. Vill mest ligga på magen och simma. Det ska bli kul att se hennes utveckling de 10 gångerna som babysimmet är.


Annars har veckan tillsammans med Meja känts mer balanserad. Vi har haft lugna, sköna dagar här hemma. Vi har promenerat varje morgon. Vi har varit på spädbarnsmassage 2 ggr och jag försöker sakta introducera mer och mer mat i Mejas liv, vilket hon gillar. Jag har också matat Meja med nappflaska och ersättning nu, för att sakta men säkert kunna sluta amma. Hon tar NAN ersättning som är färdigblandad, men inte Sempers pulver. Sempers barmat är hon inte heller så förtjust i då den ekologiska är ganska tjock. Men Hipp går bra och hon äter allt än så länge. Sempers gröt från 4 månader är en favorit. Sömnen är dessvärre oförändrat dålig. Jag blir väckt flera gånger per natt. Men nu börjar det nästan kännas som en vana. Kroppens återhämtning börjar  bli lite långsammare känns det som i och med att jag inte får sammanhängande sömn och får svårare och svårare att komma till ro i kroppen. Ett sockersug har också kommit till, när en konstant trötthet finns där. Inte bra! Mage har varit i lite obalans denna vecka. Får jobba på det till nästa.  

Oj, va långt jag hasat fram... Ändå från babygymmet. Nu hittar man henne lite varstans.

Träningsveckan har annars varit bra. Vårschemat på Forever är igång och det känns även som om jag också kommit igång bra. Att planera min träning är inte så lätt just nu. Jag får ta det som passar in och det som känns rätt i kroppen, vilket ändå har fingerat bra. Löpning har det dock blivit dåligt med. Blir också svårte med vädret. Inte så kul att springa inomhus tycker jag. Träningsveckan började med Bodybalance hemma på lördagen, kombopass på söndagen, följt av en välbehövlig vilodag på måndagen. Bodybalance 60 på tisdagen, första tisdagsklassen för i år, gick riktigt bra. På onsdagen blev det Tabata hemma och torsdagen fick jag en PT avbokning, vilket gav en lucka för ett styrkepass och 20 min löpning. Fredagen tog jag en välbehövlig vilodag igen. Fick grym träningsvärk både efter tabatapass och styrkepasset. Långpromenad i härligt vinterlandskap avslutade dock veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar