söndag 18 januari 2015

Träningstokig och mamma - v.24

Den här veckan har det funnits mer energi, då jag hittat lite bättre rutiner igen. Sömnen är aningen bättre. Men det blir mellan 2-4 h sömn i sträck Max. Jag är dock glad att jag har en pigg, glad, självständig tjej att ha och göra med. Hon är väldigt lätt och aktiverar sig själv mycket bra. Hon är aldrig still så att säga. Är i full gång med att rulla och jag tror inte det är långt kvar tills hon kryper nu. Blir lagom till vi flyttat in och fått lite ordning. 

Veckan började med att syrran och jag målade klart trappan, vårt uppdrag i huset. Det blev stor skillnad och det var samtidigt skönt att vara klara. I veckan tog jag sedan beslutet att lägga ner mina husprojekt tills vi flyttat in. Detta för att kunna hålla bättre rutiner med Meja och ha mer tid tillsammans. Det var ett väldigt skönt beslut och har gjort att jag känt mig lugnare under veckan och fått mer harmoni i mina dagar. Jag har försökt att gå tillbaka till det jag gjorde innan husprojektet startade. 


Det har blivit mycket promenader i veckan. Varje morgon har jag varit ute med Meja, så att hon kommit till ro och sovit en halvtimma. Jag har även haft sällskap av mamma och syster. Vissa dagar när det snöat har det varit en utmaning och ett riktigt styrkepass. Andra dagar har det varit förenat med livsfara då det varit rena rama isgatan. Tur att man har sin rullator/vagn. Att ta den där promenaden har i alla fall gett mig en skön start på dagen och mer energi. Att få röra på sig varje dag är viktigt för mig. 


Träningen har varit okej under veckan. På lördagen körde jag tabata hemma med en vaken Meja. Så hon fick bli lite delaktig i övningarna då hon tröttnade på egen lek. Men det funkade bra. Ett extra stresspåslag bara.. Burpies med ett bu vid varje armhäv var en variant. I söndags blev det Bodybalance hemma. Tisdagen skulle jag ha pumpen. Det var bara det att hela dagen var upp och ner. Jag var liksom steget efter. Toppade det med att köra pumppasset till fel realise. Upptäckte det på Benlåten... Men hela uppvärmningen gick utan att jag tänkte den tanken. Jag skyller på sömnbristen...

 På onsdagen tog jag och Meja sovmorgon vilket var länge sen. Vi sov till 8.40 vilket egentligen var lite otajmat då vi skulle få besök efter nio. Men vi han hyfsat bli klara i tid. Kul att träffa lite vänner igen. Känns som om det vart dåligt med det den sista tiden. På eftermiddagen tränade jag på Bodybalanceklassen en och en halv timme. Har en 45 minutersklass nu på söndag på FOREVER. Sedan gick jag till ett styrkepass på fredagen i gymmet. Det var ett tag sen och det gick superbra och kändes skönt i kroppen. Jag behöver fortfarande ta tag i den där baksidan av kroppen då jag blivit rätt svankig nu igen.


Att få detta magnetaband på posten kändes välbehövligt. För positiv energi. Det har speglat denna vecka. I torsdags hade vi bland annat en lyckad kick off med FOREVER, som handlade om kroppsspråk. Jag fick många aha- upplevelser, speciellt under fredagens ventilering med min Coach till syster. I det samtalet kom det till mig hur jag skulle använda det budskap föreläsaren förmedlade. Breakdown! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar