onsdag 14 november 2012

Facebook

Facebook är så stort idag och väldigt många har idag ett eget konto. Ibland får man dock höra att vi som har Facebook bara har ett stort bekräftelsebehov och ska tala om vad vi gör och vad som händer i våra liv och skryta eller beklaga oss. Inte minst på solsidan i söndags, stärkte dem den tesen. Men är verkligen facebook någonting negativt?

Igår när jag skrev att jag klarat min bodybalansutbildning var jag jätteglad och ännu gladare blev jag när ni sa grattis och var glada för min skull. Delad glädje är ju dubbel glädje :) Jag tycker det är jättekul att läsa om er andra och höra både de roliga historierna, men även de tråkiga som också finns i livet. Igår fick jag mig ett gott skratt innan jag skulle sova, då jag läste en kollegas inlägg. Jag kan väl säga att jag kände igen mig själv.

I ett stressat samhälle som vi lever i idag är alla sätt att mötas på bra, tror jag. Människan har ett behov att bli bekräftad och att synas. För syns man inte, finns man inte heller. Det känns som att det är så typiskt svenskt att inte få visa upp någonting, för då skryter vi. Våga vara någon istället!

Jag vill uppmana alla till att fortsätta berätta på facebook. Och gilla varandras inlägg och bekräfta varandra. Skriv vad du tänker och tycker istället för att hålla det inom dig. Men elaka saker behövs inte. Det tycker ja vi ska hålla för oss själva. Lyft varandra, för en bättre omgivning. Ju mer positiv du är, desto mer positiv kommer människor omkring dig att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar