torsdag 8 november 2012

Home sweet home

Jag älskar att resa och ta mig ut på äventyr. Men det finns någonting som är lika bra som att vara borta. Det är att komma hem igen. För genom att vara borta gör det att man uppskattar det man har hemma så mycket mer. En ganska liten sak som att komma hem och lägga sig i sin egna säng känns helt plötsligt som lyx. Att få komma hem till sitt egna kök där man har allt man behöver är också väldigt skönt. Att få äta sin egna frukost. Men det absolut skönaste är att få komma hem till sina egna rutiner. För tycka vad man vill om rutiner, men de har ett stort värde och ibland kanske vi inte riktigt värdesätter det. Rutiner skapar trygghet, men också möjligheter. Möjligheter att kunna sväva ut och gå utanför ramarna och göra annat. Vi ska våga, men inte tappa bort oss själva i det. Det är viktigt att stå med båda fötterna på jorden även om vi ibland ska prova stå på höger, en annan dag på vänster ben och ibland också prova oss på att flyga. Emellanåt behöver vi dock landa för att ladda om för nästa äventyr.


Idag hade jag en ledig dag, vilket var otrolig skönt så här i mitten på veckan. Det fick mig återigen att ställa mig frågan om jag egentligen skulle jobba 80 % och vara ledig en dag till i veckan. Den tanken slår mig med jämna mellanrum... Detta var min fantastiska frukost som jag startade dagen med, efter min morgonpromenad. Bananpannkaka med blåbär, riskakor med avokado och apelsinjuice. Recept från storstrumpa och en personlig favorit. Du måste prova!

Bananpannkaka:
1 banan
2 ägg
3 msk blåbär
- Stek i en plättlagg, gärna i kokosolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar