söndag 18 november 2012

Selma Spa +

För några månader sedan tog jag beslutet att fira min 30-årsdag på Selma Spa. Jag valde att göra det som jag mår allra bäst av, ta hand om mig själv och min kropp på bäst sätt. Jag har aldrig varit på Selma Spa och kände mig väldigt förväntansfull. Och allting överträffade mina förväntningar. Kunde inte ha blivit en bättre helg :) Men som vanligt när jag gör något är det fullspäckat schema som gäller. Det är så jag gillar det.

I fredags efter en tuff dag på jobbet åkte vi till Sunne och Selma SPA. Väl framme checkade vi in, sedan tog vi oss ner till Spa-delen där vi simmade, bubbla och bastade. På kvällen var det dags förr 3- rättersmiddag. Mycket god, speciellt efterrätten :)

Lördagen startade med en stor frukostbuffé. Efter frukosten väntade egen meditation. Man skulle titta på ett ljus i 30 min... Låter det som en utmaning? Inte helt enkelt kan jag säga. Det behövs lite träning där. I alla fall så blev det en skön avslappningstimme. Jag låg kvar en stund och slappnade av för mig själv. Tycker det är så skönt att känna hur kroppen är helt avslappnad. När jag var klar hade alla andra gått... Efter det provade jag bodystep för första gången, riktigt skoj. När passet var slut var det lunchbufffén som väntade. Den bestod av en massa god fisk bland annat, så det blev mycket lax och makrill, vilket jag dock fick lida för sen... För vid tre var det dags för afrohouse med Åsa som utbildade mig till bodybalanceinstruktör. Lite lustigt att hon var där denna helg. Men hon var en del i helgens tema "spa and the city"- New York tema. Passet var skoj. Det händer lite mer än på afron, när man blandar det med house. Men 2 h efter lunch var lite tätt innpå, så all lax stod mig upp halsen. Kan ha förätit på på lax ett tag framöver...

Sista passet för dagen blev bodypump. Avslutningsvis var det dags att sätta sig i en pod för lite ljusterapi och massage. När jag står där utanför och precis ska gå in kommer det en mamma som börjar sjunga "jag må du leva" för mig. Det var min mamma! Då har mamma och Micke tagit sig dit för att fira mig och kommer där med en stor bukett rosa rosor. Så kvällen tillbringades med trevligt sällskap och god mat förstås.

Och så var det den stora dagen, söndagen den 18:e november. 30 år sedan jag föddes. Söndagen började med sång och paket. Sen var det frukostbuffé innan 50 minuter riktigt bra massage. Lite bastu o bubbel på det, innan avslutningspasset, som tog mig utanför ramarna. Kändes som en perfekt start på 30!!!

Utvärdering av Selma Spa blir:
- fin miljö
- bra gruppträningspass
- duktiga massörer (viktigt)
- sköna sängar
- god mat
- lugnt och skönt
- extra + för gemensamma bastuar
- trevlig personal

Jag rekommenderar varmt ett besök där. Vi kunde inte ha haft det bättre :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar