torsdag 12 december 2013

Andra advent - på Sturebadet

Traditioner är något värdefullt och viktigt att ha och ta vara på tycker jag. Min syster och jag brukar ha som tradition att åka till Sturebadet i Stockholm 2:a advent. I år var det mamma som gav mig en behandling där i present och bokade in oss till 2:a advent. En välbehövlig och mycket passande söndag. 
En härlig simtur
Vanligtvis brukar schemat för dagen vara ganska fullspäckat, men i år valde jag att ta det mycket lugnare med det mesta. Blev en stunds simmnig i den sköna varma poolen och efter det provade vi hydrogetpoolen som var en nyhet för oss. Det är ungefär som en bubbelpool. Var faktiskt det enda jag saknat på Sturebadet. Nu är det verkligen ett toppenspa att tillbringa en dag på. 

Efter en lugn start var det Zumba. Men blev bara en kort stund då det inte kändes skoj. Zumba är väldigt instruktörsberoende och den här dagen fanns det inte riktigt den energin på Zumbapasset som behövs för att fånga mig. Blev lite styrka istället. Sedan vara det dags för brunchen som var välbehövlig. Blev en lång lunch innan behandlingen. Skulle för första gången prova något annat än den klassiska massagen jag vanligtvis tar. Mamma hade valt något annat och jag visste inte alls vad den behandlingen innebar. Det var en aloeverabehandling. Först blev jag skrubbad, sedan fick jag ta en dusch. Efter det blev jag insmord och inlindad som en mumie. Därefter fick jag nack- och huvudmassage. Under hela behandlingen sågs det till att jag var varm. Jag fick hela tiden varma handdukar på mig. Det hela kändes proffsigt och genomtänkt och det var absolut en av de bättre behandlingar jag fått. 

Efter den avslappnande behandlingen var det skönt att gå och sätta sig i det varma rummet med doft av norrländsk barrskog. Sedan blev det en ficka innan dusch och bastu fick avsluta en ännu perfekt dag på Sturebadet. Lugn och harmoni var dagens fokus och det ska även vara mitt decemberfokus. 

Varma rummet med doft av norrländsk barrskog
Här blir man helt avslappnad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar