tisdag 31 december 2013

Bokslut och nyårslöften

Då var det dags att summera 2013 och snart ta ett nytt kliv in i 2014. 2013 har för mig varit ett händelserikt år på många sätt. Många positiva och roliga saker har hänt, men också tuffa och jobbiga saker som förändrat mitt sätt att se på mycket. Året började som ett riktigt hälsoår nere i Thailand med Springtime. Det nya året firade jag med Jonas på en sandstrand i Thailand med en massa andra träningsfreak. Jag bestämde mig att utbilda mig inom den bransch jag älskar att vara i och hoppade på PT-utbildningen för The Academy och anmälde mig till Holistic Lifestyle Coach utbildningen i maj. Nike Blast i februari hjälpte också till att sätta sin prägel på hälsoåret. I april var jag med Forever Träning och Hälsa på AMT för att få ytterligare träningsinspiration och i maj utbildade jag mig till instruktör i Functional Moves. I juni blev jag klar PT och hörde då av mig till min kollega Falak som jag visste behövde hjälp med att ändra sin livsstil. Det var början på en ny vänskap, vilken jag är väldigt tacksam för. Sommaren bjöd även på en till ny vänskap som jag fick när jag ville hjälpa en annan kollega, på Forever Träning och Hälsa, att komma i bättre form. Då kom Ida in i mitt liv, som precis som jag nu kommer att vidareutbilda sig till PT. Det är härligt att kunna inspirera andra och få nya vänner på köpet :)


Kan nog säga att den första halvan av året var väldigt positiv för mig och jag hade bra energi. I slutet av sommaren hände det dock något tråkigt som gjorde att mycket förändrades för mig. Det ledde till en ganska tuff höst både jobbmässigt och privat. Nu i slutet av året har det dock börjat att ordna upp sig igen och det är dags att släppa taget och ta nya spännande kliv in i framtiden. Jag ser fram emot 2014 och tror det kommer att bli ett spännande och händelserikt år för många därute. Har funderat på några nyårslöften och hur som haver gillar jag att sätta dem, även om jag inte alltid håller dem:

1. Skriva i min 5-årsdagbok varje dag (dokumentera kortfattat).

2. Göra fler blogginlägg (har ett spännande projekt på gång, mer jag jag tyvärr inte avslöja än...)

3. Vara i bra form nästa nyår 2014.

Gott nytt år på er alla därute! Nu tar vi nya friska tag i hälsans tecken. Det är aldrig försent att börja träna och bli hälsosam...


What doesn´t kill you makes you stronger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar