onsdag 20 maj 2015

Detox - Pure Cleanse

Efter att jag haft någon form av magvirus förra veckan, bestämde jag mig för att det nu var dags att köra en detox, en rening av kroppen. Jag har velat göra det en tid, men inte kunnat när jag ammade och har den senaste tiden vart tveksam till om jag skulle klara av att ta bort kaffet. Men nu kör jag helt enkelt. Allt går! Av en slump hittade jag Pure Cleanse på Life till nedsatt pris i lördags. Jag hade inte tidigare hört talas om det tidigare. På bodystore.se fanns den ännu billigare, men där var den tyvärr slut. Det verkar med andra ord vara inne att köra en detox nu innan sommaren. Att köra detox 2 ggr/år är ofta vad som rekommenderas. Dock ej när man är gravid eller ammar. Detta är en ganska lång kur, 30 dagar, men jag fastnade för att det var en prisbelönt kur som fått positivt betyg. Jag får se om jag håller ut 30 dagar. Det kan bli halva nu och halva framöver.

För mig handlar detox inte om att gå ner i vikt. Jag har kört detox förut och inte gått ner ett kilo.För mig handlar det om att nå nästa nivå med mina sunda vanor och få en utrensning i kroppen, Jag har den senaste tiden känt att jag fastnat i ett matmönster som jag vill förändra. Jag har inte riktigt fått till det så som jag vill. Detta blir en push i rätt riktning förhoppningsvis. Dessutom känner jag att jag behöver få en bättre inre balans. Jag hoppas detta ska hjälpa. Redan efter 2 dagar känner jag mig faktiskt redan lite mer balanserad.


renewlife.se kan man få tips om vad man bör äta mer och mindre av under detox. Själv har jag bytt ut kaffet mot grönt te, försöker att undvika gluten och laktos. Undviker rött kött som alltid. Inget socker. Dricker mer vatten. Äta mer frukt och grönt. Ska försöka meditera. Lugnare träningsformer rekommenderas under detox så som ex. yoga. Jag kommer att ledas av ordet undvika. Jag kommer inte förbjuda mig till något. Det är helheten som räknas. 

De första 3 dagarna har gått bra. Det har fungerat att ta bort kaffet. Jag har dock varit väldigt trött i kroppen, vilket jag verkligen kände av när jag försökte köra ett styrkepass. Jag hoppas dock att detta vänder efter några dagar. Jag har Gått ner 1 kg på 2 dagar... Då har jag ändå ätit 5 mål... Blir spännande att följa fortsättningen på denna kur. 

Köpte även dessa proteinpannkakor på life. Inte att rekommendera. Oätliga! Om någon vill testa/gillar dem. Hojta så får ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar