söndag 3 maj 2015

Träningstokig och mamma - v.39

Veckan började med mycket förberedelse inför dopet. Lördagen bestod av handling, bak, smörgåstårtsskapande och dukning. Efter lunch höll vi på fram till 20.00 på lördagen, jag och min syster. På söndagen var jag som vanligt uppe med tuppen eftersom Meja är morgonpigg. Jag Han med att baka ett till sockerfritt alternativ innan det bar iväg till kyrkan för att fixa det sista innan dopet. Det finns en del att göra när man har fest och ca. 60 gäster. Men allt blev så lyckat och fint på Mejas dopdag. Dagen blev full med en massa kärlek och tacksamhet. Själva cermonin var fantastisk. Meja var närvarande, prästen var härlig och fina mamma läste en underbar dikt för Meja. Så glad att få dela dagen med alla som var där.


Här välsignar vi vattnet. Meja ville också vara med som alltid :)


Träningsveckan började med ett löppass. Jag körde milen i Vilstaspåret, vilket gick bra. Jag höll mig under timmen vilket var min målsättning. På måndagen blev det en kortare tur, men startade först med hopprep 10 min, ett bra sätt att stärka upp vaderna på. Men det var en utmaning att hoppa rep för första gången efter att man fött barn. Inte helt enkelt att hålla tätt. Knipövningar borde göras.... Det blev också 3 tabataintervaller innan löpturen. På tisdagen hoppade jag in och körde dubbelpass, bodypump och bodybalance. Jag var väldigt sliten innan passet men som vanligt gick det bra när jag väl kom igång och efteråt kände jag mig fulla av energi. Jag kände mig också väldigt stark på bodypumppasset. Styrkemässigt utvecklas jag mycket just nu och känner mig stark som en Björn. På torsdagskvällen var jag ute igen och sprang, jag ville trycka på lite och försökte hålla ett bra tempo. Men då hände det. Jag fick ont i vaden igen. Vilken besvikelse. På tisdagen anmälde jag mig till Å-loppet, så peppad och sedan kom detta. Jag hoppas verkligen att det snabbt går över så att jag kan fortsätta med träningen. Så fredagens tänkta löppass blev utbytt mot ett gympass istället. 



Pulsband och klocka där jag ser min hastighet är ett bra och kul hjälpmedel


Magi i Rosenforsparken där jag springer och går


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar