söndag 31 maj 2015

Träningstokig och mamma - v.43

Vilken vecka det har varit. Såå mycket positiva saker som hänt i mitt liv. I måndags bokade jag en sista minuten till Turkiet. Vi kommer att bo på Sunwing Side East Beach i Turkiet, ett Sunwinghotell precis som när vi åkte till Teneriffa. Superbra val när man åker med barn och vill ha möjligheten att träna pass och gym. Detta hotell är utsett till Turkiets bästa barnhotell och det finns till och med bebispool inomhus till Meja. Den utomhus är med solskydd. Det var egentligen inte meningen att vi skulle åka utomlands, men så hittade jag denna resa till ett bra pris som vi inte kunde motstå. 10 dagar kvar... Känns rätt skönt med tanke på hur vädret sett ut de senaste dagarna, burr.


Resan innebär dock att jag kommer att vara borta när Å-varvet är, så det blir ingen start detta år heller. Men med tanke på att jag inte fått till träningen som jag velat, känns det bättre att satsa på ett lopp i slutet av sommaren istället.

I måndags hade jag även Tupperwareparty, mitt första. Det kommer ett inlägg om det när jag fått mina grejer. Så mycket fint och bra finns det i alla fall.


På tisdagen var Meja och jag på öppna förskolan i city. Vi ska försöka ta oss dit en gång i veckan. De har öppet varje dag, vilket är toppen. Efter besöket där lunchade vi på kaka med moster. Så underbart goda sallader de har där. 

Chilikycklingsallad med bulgur på kaka



Lite sol har vi lyckats få under veckan. Meja gillar att vara ute och att stoppa allt hon hittar i munnen.

I fredags fick jag positivt besked från två jobb jag sökt. Så nu väntar nya utmaningar i höst när jag återigen tar mig an en etta, men på en ny skola. Det känns toppenbra.  

Fick fina blommor av sambon för att fira mitt nya jobb


Detoxen och träningen har gått bra under veckan. Jag har känt mig mycket piggare i kroppen och styrkan har kommit tillbaka efter att jag känt mig väldigt slö den första veckan av detoxen. Så nu känns formen på topp igen. Till det sover Meja ganska bra på nätterna även om det är uppstigning 5.30 varje morgon, även helg. Meja verkar inte riktigt ha lärt sig det där med helg än tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar