onsdag 6 maj 2015

Mary's Café

Idag var jag på Mary's Café för första gången. Jag har många gånger tänkt åka dit men det har aldrig blivit av. Men nu såg jag att de hade öppnat för säsongen, vilket var en perfekt liten utflykt för oss nu när mormor är på besök. Mary's ligger på vägen ut mot Sundbyholm, väl värt en avstickare. Deras tänk är ekologiskt, KRAV märkt, närodlat och Fair Trade. Miljön är väldigt mysig. 


Jag hade svårt att bestämma mig men tillslut blev det en veggobörjare gjord på bönor och rotfrukter. Den smakade kraftfullt vilket jag gillar. De hade även en hälsotallrik som lät spännande. Den blir det till att prova nästa gång. Även deras söndagsbrunch låter väldigt lockande. 


Efter lunchen blev det kaffe på maten och en liten godbit. De hade nyttigare alternativ även där. 


Jag rekommenderar varmt detta ställe. För mer info, gå in på: http://maryscafe.se/marys/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar