måndag 23 mars 2015

SuperCoachen - del 3

Mitt senaste Supercoachuppdrag skapade jag faktiskt själv, även om det innefattade att Supercoachen fick en uppgift i det hela. Efter att i förra veckan sett på Nyhetsmorgon och min nya favorit Henrik Fexeus fick jag inspiration. Mer skratt i mitt liv behövs. Klippet handlades om att Skratta mer och bli smartare på köpet. Smartheten gick ut på att vi blev mer kreativa när vi var i positivt mood, än när vi är nedstämda eller bara i "vanligt" mood. Henrik testade detta genom att jämföra två grupper som fick se två olika youtubeklipp innan de fick i uppgift att tillverka en bild. Resultatet var häftigt att se och om du vill se hela klippen på 11 minuter gör du det på: http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3092512


Vad landade jag i här då? Jo, Supercoachen har fått i uppgift att skicka mig ett roliga klipp per dag. Lite av en utmaning eftersom vi är rätt olika i vad vi anser är roligt. Just därför har vi även bestämt att jag ska skicka klipp motsatt väg. Jag utmanar även er andra att göra detsamma med någon ni känner. Och hittar ni något riktigt bra, dela med er på Facebook. Det behövs mer positiv pepping i vardagen. Det ska bli kul att se hur detta kan påverka mig i positiv riktning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar