tisdag 3 mars 2015

Supercoachen - del 2


Så skönt att vakna upp ur idet. Nu är våren här (även om det snöar idag...) och jag byter fokus och frekvens

Veckans uppgift från SuperCoachen var att skriva ner 10 saker som inspirerar och motiverar mig i livet. En riktigt bra uppgift. Ofta vet vi det redan, men när vi skriver ner det blir det så mycket tydligare och lättare att följa. 


Vad motiverar mig/inspirerar mig under dagen/ i livet:

1. Att träna och röra på mig

2. Att leda pass, träna andra, lära andra

3. Att resa

4. Att uppleva nya saker

5. Att göra saker med Meja

6. Att komma utanför dörren

7. Skriva på bloggen

8. Att motivera andra till en hälsosam livsstil

9. Att utbilda mig inom träning och hälsa

10. God, hälsosam mat. Att äta nyttigt

11. Bra musik

12. När jag tar hand om min kropp exempelvis går på SPA


Jag gav också denna uppgift till min sambo. Att veta vad den man lever med behöver för att få starkare livskraft är viktigt för att kunna ge varandra det utrymmet som behövs. När båda får leva utifrån sina drömmar, intressen och inspiration blir dessa lyckligare och relationen bättre. En riktigt bra övning tycker jag. Den gav mig mycket. 

1 kommentar: