lördag 21 mars 2015

Träningstokig och mamma - v.33

Veckan som gått har varit full av tankar inför framtiden. Positivt flow och en del vägval som står och knackar på dörren. Jag har snart varit mammaledig i hela 8 månader och i augusti är det dags att börja jobba igen. Då ska min sambo vara pappaledig i 5 månader istället. Tiden rullar på nu och beslut för framtiden kommer inom den snaraste framtiden att behöva tas. Hur mycket ska jag jobba? Vart ska jag jobba? Vad vill jag jobba med? I det stora hela känner jag mig trygg inför framtiden. Det som händer är meningen och jag lämnar det flytande än så länge. Oavsett kommer det att bli bra.

Träningsmässigt har det varit en bra vecka. Körde pump både lör och sön. Det gick bra att köra 2 dagar i rad, men på måndagen var jag helt slut. Visst hade det säkert också att göra med dålig sömn, speciellt natten till lördagen. Det berodde inte på Meja, hon sov bättre än vanligt, men jag bodde hos pappa och kom inte till ro. Min sambo lade klinker i hallen över helgen, vilket gjorde att vi inte kunde vara hemma.

Helgens resultat 

Annars har det varit promenader i den härliga våren. I tisdags besökte jag Rosenforsparken i Skogstorp. Och vilken härlig syn jag möttes av. Två enastående svanar.  Här blir det mysigt att grilla och hänga när det blir varmare.




2 gånger har jag varit på Skogstorpsgymmet och jag trivs verkligen där. Jag har kört lite lekfulla pass. Provat mig fram. Det har varit kul. Klarade 15 kg hantlar på bröstpress vilket jag var riktigt stolt över. Styrkemässigt utvecklas jag bra, men konditionsträningen skulle behöva en liten bost nu. Får dra igång med tabata nu i veckan...

Veckan som gått har det känts som om Meja och jag varit mycket hemma, delvis för att vi inte besökte öppna förskolan. Att vara hemma hela dagen lång blir ibland blir lite segt, för oss båda. Promenader har det i och för sig blivit mycket av i det fina vädret och i tisdags tog vi även ett stopp i Skjulsta. Så fint därute. Jag hade dock hoppats på att caféet var öppet, men icke.... På fredagsmorgonen tog vi oss också iväg till kyrkan för lite barnsång. Inför nästa vecka blir det dock att ta oss ut mer på olika sätt. Årstiden gör att jag vill ta mig ut mer och vara aktiv på olika sätt. Hur lyckas vi med det inför vecka som kommer. Genom planering! Nästa vecka ska jag ha större fokus på det jag vill göra, det jag vill uppnå och det jag vill få in i min agenda. Söndagsplanering är det bästa! Tydligt fokus ger bra resultat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar