söndag 29 mars 2015

Träningstokig och mamma v.34



Vilken vecka det varit. Fokus och planering har varit ledorden, vilket verkligen har hjälpt till för att få veckan till det absolut bästa. Veckan har bestått av mycket promenader, vilket är ett tacksamt sätt att få Meja att somna på. Till det har det varit en fullspäckad träningsvecka.  Lördagen inleddes med promenad till morfar för lunch och sedan shopping i Västerås, det sista till badrummet inhandlades, medan fogen i hallen torkade. Riktigt härligt att hallgolvet blivit klar och mycket snyggt.

På söndagen tog jag som vanligt promenad till hydrotrim och det sista tillfället av babysimmet. Dagen till ära fick Meja dyka. Stolt mamma och pappa. Dessutom fick hon sitt första diplom. På eftermiddagen var det jobb, PT och pass. Älskar söndagsklassen och många andra med mig. Därför bestämde vi att vi skulle fortsätta ha kvar klassen när nya gruppträningsschemat startar på Forever.



På måndagen körde jag tabata hemma med en vaken Meja. Vill juh försöka träna lite mer pulsbaserad träning. Meja tyckte dock det var väldigt kul att dra mig i håret när jag körde armhävningar... Annars gick det bra. Allt går. Måndagen avslutades sedan med att jag och Jonas invigde våran bastu. Perfekta vädret att göra det i. Kommer att bli fler gånger.


På tisdagen var det hemmafix hela förmiddagen. På kvällen var det PT jobb och bodybalancepass. 


Att promenera denna vecka har varit väldigt skönt, då det sopats. Vagnen rullar på bra. Det har blivit många promenader till stan. Gillar att gå mot ett mål. I onsdags var former och miniklubben målet. Jag lämnade in Meja för första gången. På foreller kan man lämna barn från 3 månaders ålder, men för mig har det inte blivit av förens nu. Det gick dock jättebra och jag fick ett skönt träningspass i gymmet. Buss hem på det. 




På torsdagen gjorde jag en favorit i repris. Gick till Forever vilket tar  ca.70 min. Inte skönaste vädret, rätt kallt, men ändå skönt att komma ut. Det blev corepass med Joanna, vilket var väldigt kul. Älskar att gå på pass, så kul att få till det. Inte lika lätt att komma iväg på pass för mig nu när jag är mamma. Men nu ser jag en öppning. Har haft lite vardagslyx denna vecka så kom iväg till frisören på torsdagen också. Jag blev nöjd, men blev lite fundersam när busschauffören frågade om jag ville åka på hel eller halv biljett.... Går fortfarande som 16 alltså :)

På kvällen var det dags att köra igång med gruppträningen för Fokusgruppen. Så kul att träffa alla motiverade deltagare. De kämpade så bra. Det ska bli kul att följa fokusgruppen och se vad som händer under dessa tre månader. 


På fredagen blev det promenad till kyrkan för barnsång. Sen fixade jag naglarna och efter det blev det lunch på det nya stället Mocca Deli. Jag åt en riktigt god räksallad. Mycket räkor och avokado = gott! Till det mycket fina tavlor med bra citat. Annars var fredagen rätt lugn . Mormor var på besök och jag  var rätt trött i både kropp och knopp. Sömnen är inte den bästa, men det känns som det naturliga. Men jag börjar märka en viss förvirring mellan varven... Snart vänder det! 

Summa summarum är att veckan varit väldigt bra och jag har haft mycket positiv energi. Planering och Fokus, då är allt möjligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar