söndag 15 mars 2015

Träningstokig och mamma - v.32

Veckan som gått har bestått av full fart. Lördagen tränade jag på pass utan att fysiskt träna :) För på söndagen var det dags att köra Releaseparty på Forever, bodypump och bodybalance. Söndagmorgonen startade dock som vanligt med babysim och långpromenad dit. Denna vecka var min förkylda sambo utbytt mot världens bästa moster. Och även i badet var det full fart. Inte en lugn stund om Meja får välja. 


På eftermiddagen körde vi 2 grymma releaser. Massa folk och härligt driv. Jag utmanade mig, vilket ledde till rejäl träningsvärk dagen efter. Ja, typ överallt. Ben, rumpa, triceps, biceps, bröst och rygg, aj, aj. Det är kul att veta att tre månader med 2 bra klasser väntar. Även medlemmarna har gett positiv feedback på båda klasserna, vilket känns toppen. 


Måndagen blev det långpromenad till stan för att få igång cirkulationen i kroppen och förhoppningsvis mildra träningsvärken. I väntan på en buss som aldrig kom blev det även promenad hem från stan. I samma veva bestämde jag mig för att jag inte riktigt gillar bussar. Tur att jag har två ben och att vädret är underbart att promenera i just nu. Även tisdagen bestod av Les Millspass i form av Bodybalance. På onsdagen hoppade jag in och hjälpte till med pumpen på kvällen. 

Jag gillar verkligen våren nu när solen tittar fram. Det ger så mycket energi och öppnar så många möjligheter till rörelse av olika slag. I torsdags tog jag cykeln till Forever för att ha PT. Så skönt att bara komma ut i solen och vara aktiv.  På förmiddagen när Meja och jag var på öppna förskolan här i Skogstorp fick jag även höra talas om att det finns en jättemysig park här i området. Den ska utforskas nästa vecka. 

Goda skrutten, även på öppna förskolan

Världens bästa moster och finaste Meja

I fredags flyttade jag in till morfar och moster över helgen då min käre sambo skulle lägga klinkel i hallen. Vi startade dagen med promenad och sedan ett besök i Kloster Kyrka för barnsång. Såå mysigt och engagerade musiker. En toppenstart på dagen och Meja stod och hoppade och diggade hela tiden. Dessutom var det flera av låtarna hon kände igen som jag spelat på en skiva här hemma. Tror det kommer bli en liten sångfågel av vår lilla skatt, precis som jag var när jag var liten. Jag känner dock att det blivit mycket mer sång här hemma sedan Meja kom till vår familj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar