lördag 28 februari 2015

Träningstokig och mamma - v.30

Ibland är det en utmaning att vara mamma. Meja har inte varit så nöjd under veckan. Jag har märkt att hon behöver mer och mer stimulans. Samtidigt är hon på gång med krypningen. Men glädje blandas med frustration och missnöje då det ibland inte går som hon vill. Just nu kryper hon endast om hon har ett lockande mål.., Hon verkar även ha sin mors tålamod, vilket inte är så långt... Att vara mamma innebär dock att man får lära sig saker hela tiden. Om sin dotter, men även om sig själv.

Här i Skogstorp finns öppna förskolan, 2 dagar i veckan. Där erbjuds lek, sång och fika. Vi var där både i tisdags och i torsdags och det var riktigt trevlig. Jag träffade några andra föräldrar som rekommenderade gymmet här. Då jag har haft svårt att få till min styrketräning den senaste tiden ser jag detta som en möjlighet. Så ett besök där nästa vecka kommer det att bli. Att komma utanför dörrarna här hemma är viktigt både för mig och Meja, har jag märkt.

Det har blivit mycket bodybalance denna vecka, då jag var på kvartalsutbildning i söndags. Det nya passet bjuder på flera utmaningar om man vill. Efter tre pass lyckades jag stå i brygga med ett bensträck, trots viss oro över vänster axel. Men det gick. Jag får jobba lite på att sträcka benet mer rakt mot taket bara... 

Nöjd att jag vågade och klarade detta. En kommande utmaning i Bodybalanceklassen för dem som vill.

Nästa utmaning är att klara av att ta tag om foten i svanens position. Än så länge är det dock en bit kvar. Utöver 4 bodybalancepass det har det blivit promenader och i onsdags hoppade jag in och körde onsdagspumpen, min gamla klass. Alltid lika härlig och avslappnad stämning på onsdagsklassen, så det var ett kul inhopp.

Bodypump in action

Nöjd efter söndagens kombopass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar