söndag 22 februari 2015

Träningstokig och mamma - v.29

Veckan som gått har inte riktigt blivit som det var planerat. Men en ganska lugn och skön vecka. Vi har hunnit en hel del med renoveringen, vilket känts bra. Jag tror att min To- Do-list har hjälpt till en aning (läs tidigare blogginlägg). 

Framsteg med hallen. Mycket nöjda med tapetens utseende. Var dock tydligen väldigt svår att sätta, så rekommenderar inte K-rautas egna tapeter..,

När mormor var på besök kunde jag måla klart tvättstugan för 4:e gången... Inte lätt att bli av med det lysgula...

På lördagen hade vi en mysig alla hjärtans dag hemma, tapetserade hallen (första gången jag gjorde det). Jag fick jättebra broddar av min käre sambo. Han tyckte jag behövde det efter torsdagens vansinneslöpning hem från FOREVER... Omtänksamt! Dagen avslutades med en lyckad trerätters. Meja somnade tidigt, vilket har blivit en skön rutin nu. 

Lätta att sätta på och riktigt bra att gå med när det är halt. Läs mer på tidigare blogginlägg 

Älskar denna Härliga vårfärg, från Polarn och pyret. Mejas present från morfar. Våren är på väg!!!

På söndagen var det babysim. Dessvärre tröttnade Meja lite efter de första övningarna och vill mest leka med annat. Ibland är det en utmaning att ha ett viljestarkt barn har jag insett. Att sluta amma efter ett halvår var till exempel min plan, men i nuläget känns det svårt. Jag försöker på dagarna, men Meja är inte så förtjust i varken ersättning eller mat men egentligen inte mig heller, Dessutom äter hon fortfarande flera gånger på natten då hon kan äta i lugn och ro. Så det är bara att kämpa vidare, amma och prova sig fram med mat steg för steg. Hon vet vad hon vill och inte vill vår lilla dam. 


Träningen har gått bra i veckan och det har blivit en hel del promenader. Jag har spanat in Skogstorp och hittade tillslut elljusspåret efter promenad på isgata. Det var längre än vad jag trodde. Tar ungefär 15 min att gå från oss. Tur att jag hade mina broddar för det var isgata hela sista biten. Det blev inget besök på förskolan på onsdagen som det var tänkt för där gick kräksjuka och öppna förskolan hade stängt under sportlovsveckan tyvärr. 



Träningen har annars bestått av dubbelpass på söndagen. Gillar verkligen det passet. Det har blivit väldigt populärt och jag har fått mycket positiv feedback från medlemmar. Ledde Bodybalance på tisdagen, tabata hemma på onsdag med den givna träningsvärken efteråt. På torsdagen hoppade jag in och körde Bodybalance för Michaela och på fredagen var det kvartal för bodypump 93 i Stockholm. Kul att komma iväg och köra passet för någon annan. Ser fram emot den ny releasen. 8/3 kör vi releasparty på FOREVER,

Starka tjejer!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar