fredag 13 februari 2015

Träningstokig och mamma - v.28

Underbart!

Den här veckan har varit en mycket bättre vecka, än vad de senaste känts som. Ljuset har verkligen gett mig mer energi och det här härligt att märka hur det snabbt blir ljusare och ljusare på mornarna. Som Henrik Flexius sa för någon vecka sedan. Vi har nu nått botten på mörkret, botten på energin. Så nu kan Vi lämna den tyngsta tiden på året bakom oss och se fram emot ljuset. Nu vänder det. Kanske är det nu den bästa tiden att sätta upp nya tränings-/hälsomål och börja leva efter dem.

Vi har landat i huset nu och jag måste säga att jag känner att jag kommer att trivas som fisken i vattnet här i Skogstorp och i huset. Det absolut bästa med huset är all förvaring som finns. Skåpen behöver inte längre bli knökfulla. Renoveringen grå sakta framåt. I helgen ska jag lära mig tapetsera. Nästa vecka ska jag även börja besöka förskolorna här i krokarna. Finns 2 kommunala och 1 eller 2 kooperativ. Ska bli spännande att se hur de olika jobbar. En av de viktigaste för mig är faktiskt att de lagar maten på plats. Jag har också kollat när öppna förskolan har öppet och planerar att gå dit och sjunga med Meja nästa vecka. Det händer lite saker här i Skogstorp i alla fall, vilket är positivt.

Promenad till stan med Meja

Sömnen för Mejas del har varit bättre, även om det finns en bit kvar. Hon har somnat mellan 18-19 varje kväll och har sovit mellan 3-4 h i sträck. Framsteg. Jag hoppas att Meja också landat i huset och kan känna trygghet.

Att bo i Skogstorp innebär att det blir en liten utmaning att få till träningen. Jag börjar känna av vardagspusslet. Jag är dock expert på att hitta möjligheter till att få till träningen. På tisdagar har jag pass, bodybalance, så då blir det träning. På torsdagar har jag PT-kunder och min första kund har jag innan Jonas kommit hem från jobbet. Det gör att det blir promenix till morfar för barnvakt och löpning för att ta mig hem. Söndagar jobbar jag också med PT och pass, så då får jag även till min träning. Utöver det kan det bli ett hemmapass och när snön försvinner blir et enklare att ta sig ut och springa på kvällarna. Det går alltid att hitta pusselbitar till att få till träningen. Så länge man vill.

Denna vecka har varit en bra träningsvecka. Lördag var vilodag, sedan var det dubbelpass på söndagen, yoga hemma på tisdagen då Jonas var bortrest, styrka onsdag och löpning hem från Forever torsdag. Löppasset var inte optimalt, då temperaturen sjunkit och det fryst på igen. Så det tog hela en timme att ta sig hem. Räknar med att det framöver tar ca. 45 minuter. Det positiva var att jag inte kände av något i vaden. Idag fredag kände jag att kroppen behövde vila, så idag blev en riktig slappardag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar