onsdag 4 februari 2015

Detox, sociala medier, avklarad!


Ja, då har hela januari gått och jag har i princip varit helt instagram- och facebookfri. Två undantag, dels har jag lagt ut min blogg varje vecka på Facebook och dels har jag kollat meddelanden i en grupp jag är med i. Förutom det, inget. Hur var det då?

De första dagarna var svårast. Sen  var det faktiskt inge konstigt alls. Visst har det ibland känts som om man missat en hel del info om de som syns på Facebook. Men ibland kan det vara bra att ta en liten paus från intryck och input utifrån. Då jag har haft en ganska jobbig månad har det varit skönt att bara ha sig själv att tänka på. Facebook kan hjälpa till att motivera, men det kan också ibland sänka energin. Vissa tillfällen kan det bli för mycket intryck och inspiration. Speciellt om man själv inte känner sig på topp. 

Jag kan dock inte påstå att jag tjänat in så mycket tid under denna månad, men energi. Mer fokus har lagts på att vara närvarande. Så på så sätt har såklart tid vunnits, även det syftet uppfyllt. 

Kontentan av denna månaden är nog att mitt användande av sociala medier kommer att minska. Jag har inte haft något större sug att gå ut på Facebook och på Instagram har jag inte ens varit än. Jag tycker det är kul att följa alla vänner, men ibland är det bra att ha full fokus på sig själv, utan intryck från andra. Kanske Något du också borde testa? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar