lördag 21 februari 2015

Bodypump 93

Igår var vi på bodypumpkvartal och körde igenom den nya releasen. Min första känsla var att jag gillade den. Som ofta på kvartalen känner jag mig starkare än vanligt.

Uppvärmningen är en bra låt som peppar upp. Vi jobbar där med de stora muskelgrupperna för att få upp värmen. Avslutningsvis använder vi viktplattor och jobbar axlar. 

I Benlåten har vi en ny tempokombination där vi håller i botten och exploderar upp. Detta för att strypa syretillförseln i musklerna, jobba med mjölksyra, aktivera andra muskelfibrer och därmed få bättre resultat. Jag kände att mina ben hade orkat mer belastning denna kväll, men styrkan i överkroppen räcker tyvärr inte för att bära upp en tyngre stäng i nuläget. 

Bröstlåten går i ett väldigt långsamt tempo. Vi jobbar med viktplattor i övningen flyes för att koncentrera belastningen till bröstet. 5 kg viktplattor gick att använda för min del, vilket kändes bra. Baksidalåten var enkel att hänga med i, kändes som den brukar göra. powerpressarna är tillbaka.


Tricepslåten var utan stång denna gång, med många snabba byten. Riktigt tufft med en ny kombination i press bakom huvudet. Till det kickbacks och tricepsarmhävningar. Bicepslåten var även den med viktplattor. Det kan vara svårt att öka på den därav, om man inte kör med hantlar. Jag provade dock att hålla i 2,5 och 1:an, vilket gick bra med de nya vikterna.

Utfallslåten var med stång och 4 set per ben. Det kändes kan jag säga. Men ändå skön att köra. Jag har dock inte utfall i bodypump 45 som jag kör på söndagar. Axellåten var även den tuff. Många pressar över huvudet. Några armhävningar. Det kändes i axlarna efteråt vill jag lova. 


Maglåten var fokus core. Tycker att den var lite mesig. Stretchen var som vanligt. 


8/3 kör vi releasparty med alla Les Mills klasser på FOREVER. Ska bli kul att köra igång de nya programmen. Har en bra feeling för båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar