tisdag 24 februari 2015

Bodybalance 68


I söndags var jag på Bodybalancekvartal i Stockholm. Det var hela ett år sedan sist... Kvartalen var väldigt lyckad. Jag Gillar verkligen instruktören vi hade. Hon gick igenom mycket av grunderna för Bodybalance och gav mig mycket inspiration som instruktör under själva klassen. Formuleringar och timing är en viktig del i bodybalance då det sker mycket byten av övningar och till det andning. Där fick jag med mig nya, tydliga formuleringar och andning. Det är kul att gå på utbildning.

Duktiga instruktören!

I bodybalance 68 får vi ett skönt flöde och det går att ha ett bra fokus på andetaget. Vi får öppna upp mycket, vilket ger en skön känsla för kroppen. Det finns också möjlighet att anta en hel del utmaningar om vi vill. Jag har flera att jobba på, vilket känns kul och motiverande. Jag som har tyckt väldigt mycket om Bodybalance 67 känner att detta blir en värdig efterträdare.

I denna release är det 2 Tai Chi låtar. Vi jobbar många repetitioner med samma övning, vilket gör att hitta känslan, närvaron och andetaget. Solhälsningen skiljer sig då den är uppdelad i moment istället för ett flöde. Det gör dock att det är lätt att ta med andetaget in i positionerna och jobba koncentrerat med en övning i taget. Vi bjuds även på en ny position. Även benlåtarna är 2, så vi hinner bli rejält varma under den första delen av passet. Balanslåten har en ny övning, angelpose, som är en skön position där vi öppnar upp kroppen. Från den går vi in i stjärnan och får där med oss en utmaning där vi öppnar upp än mer.

Höftöppnarlåten är ganska kort denna gång, jämfört med förra,  och den första positionen är utmanande för mig. Här kan vi få en utmaning, men det är en så länge inge jag själv klarar i nuläget, så det blir att öva. Även maglåten bjuds på utmaning. Rygg/baksida/core består av två låtar och jag kan säga att jag har haft träningsvärk i bröstryggen efter denna release. Vi hittar en möjlig utmaning om vi vill här också. Rotationslåten består av få övningar. Hamstringslåten är en lugn låt där vi förbereder oss bra inför meditationsdelen och sträcka ut skönt i baksidan. Meditationslåten är en lugn och skön låt där fokus ligger på andetaget och på att slappna av i alla kroppsdelar.

Jag ser fram emot denna release. Missa inte vårt Releasparty på Forever 8/3. Bodybalance kör vi 15.30. Då en timme. Välkomna!

Gjorde mig extra fin till tisdagens Bodybalanceklass. Blir lite extra glad när jag tittar på dessa och även deltagarna lade märket till färgklicken. Nuärdetvår (nästan)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar