tisdag 10 februari 2015

Träningstokig och mamma v.27

Denna vecka var det inflytt i huset. Det har gjort att min träning blivit lidande. Istället fick flytt, uppackning och flyttstäd stå på agendan. Inte lika kul men välbehövligt. Att komma in i det nya huset har varit skönt, även om det är mycket kvar att göra... Det Känns även skönt att vara hela familjen på plats, även om det varit lite dåligt med "tillsammanstid" även denna vecka. Jag Tror det gjort att jag känt mig lite deppig. Det har Varit lite sån där "meningen med livet vecka". Min sinnesstämning kan såklart också ha påverkats av för lite träning för mina mått mätt och för lite sömn. Mellan varven känner jag mig lite som en misslyckad mamma när jag inte kan få Meja att sova hela nätterna. Det täta vaknandet har pågått lite för länge nu. Men det spelar liksom ingen roll vad vi gör.  Det Känns dock som om bättring är på väg nu när vi landar i huset... Sömnen har även varit aningen bättre denna vecka. Meja somnar nu runt sju varje kväll, vilket är skönt. Jag försöker att inte mata henne så ofta under natten, för att förhoppningsvis få henne att inte vakna lika ofta. Men det är inte alltid enkelt. Nu har Meja sitt egna rum som hon sover i, vilket förhoppningsvis gör att hon inte blir störd lika lätt och vaknar till. Jag Hoppas verkligen att det vänder snart nu... Börjar känna mig sliten i kropp och knopp.


Tre träningspass och en långpromenix har det i alla fall blivit under veckan. Bodybalance, styrkepass i gymmet och ett bodypumppass. I fredags gick jag till stan ifrån Skogstorp, vilket va en riktigt skön promenad. Sedan blev det bussen hem. Så nu har Meja fått åka buss för första gången. Har gått helt okej att åka buss. Inte dumt alls... Många promenader in till stan kommer det att bli framöver. 


Inte igår jag åkte lokalbussen heller...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar