söndag 14 december 2014

Bodypump 92


I lördags körde jag det nya bodypumppasset för andra gången. För tre veckor sedan när jag var på kvartalen i Stockholm upplevde jag klassen som mindre jobbig än 91:an och de tidigare releaserna som har haft mer puls. Men i lördags, efter en natt med dålig sömn tog passet ut sin rätt. Och träningsvärk i ben och biceps infann sig på söndagen.

Uppvärmningen är en bra låt att få igång värmen på. Vi jobbar då framförallt med stora muskelgrupper. Benlåten upplevde jag aningen lättare än i förra programmet, så möjlighet till ökning. Låt 3 som tränar bröst gillade jag. Va dock lite skeptisk mot de supersnabba som jag till viss del kände av i axeln på ett negativt sätt...

Rygg/baksidalåten ger möjlighet till utmaning. Under låten har vi 2 chanser att lägga på, vilket jag gjorde. Vi tränade mycket på tekniken för frivändningarna på kvartalen och fick ett nytt tekniktips. Det gjorde att jag känner att jag kunnat öka vikten, eftersom jag använder benen mer. Alltid kul att öka vikten och känna sig starkare i en övning. Tricepslåten var denna gång både med stång och viktplatta, vilket jag gillar. Även i denna låt är det supersnabba, vilket inte mina axlar gillar. Men det kanske blir bättre när man får in passet och rörelsen i kroppen.

Bicepslåten ger riktigt bra muskelkontakt. Utfallen bränner och blandas med benpressar. I axellåten har vi armhävningar och ett högt tempo. Viktplattor och stång används. Avslutningsvis är det mage där det handlar om core. Ett bra pass som jag tror kommer växa. 3 månader framåt kör vi!!! Jag kommer inte ha någon fast klass nästa termin, men hoppa in och vicka och hjälpa till när det behövs och när jag kan. I jul kör jag juldagen och 27:e. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar