tisdag 30 december 2014

Bokslut 2014

Vilket år! 2014 har verkligen levererat för min del och nu närmar det sig sitt slut. Efter ett ganska tuff sista hälft på 2013, blev det ett stor förändring för mig. Tror aldrig jag mått så bra som jag gjort detta år. Lycka!




En vecka in på året hade de första 12 veckorna gått på min graviditet, vilket gjorde att jag kunde andas ut aningen. Det blev officiellt på jobbet och även att jag skulle byta arbetsplats. I februari började jag på Mesta skola och det inledde jag med att vara dunderförkyld, utan röst en vecka. Sedan var det sportlov. Första tiden på Mesta skola var också tuff, men det gick ändå inte att jämföra med hur jag hade haft det tidigare. Ju mer tiden gick, desto mer lugn fick jag. Graviditeten flöt på och jag mådde verkligen bra och jag kände mig väldigt avslappnad på jobbet. Till det hade jag också pass och jobb som PT, vilket också rullade på bra. Att vara gravid är verkligen något jag ser tillbaka på som positivt och jag längtar till och med lite efter att få gå runt med magen i vädret igen.


Så kom sommaren, med fantastiskt väder och riktig värme. I juni hade jag och Jonas en lyckad semester i Sverige. Då hade inte riktigt värmen kommit.

Göteborg

Sedan blev det en lång väntan genom hela juli. Jag tränade på, ända fram tills dagen innan hon kom, och jag kunde vara på stranden och vistas i solen utan större problem. Sedan kom hon, vår kärlek, lycka, snutits, ögonsten, MEJA.



Dagen vi kom hem och de första dagarna i Mejas liv var riktigt varma, så vi stannade mestadels inne i lägenheten med persienerna neddragna. Den första månaden var rätt så tuff, med en hel del skrik på kvällstid, innan Meja vant sig vid livet utanför magen. men efter det har det rullat på så bra. Det tog 2 veckor innan jag började träna lätt och sedan dröjde det inte länge förens jag började leda pass i Bodybalance och sedan Bodypump igen. Har mitt liv förändrats? Ja, till viss del. Det har funnits mer lycka och glädje. Men jag har samtidigt kunnat hålla kvar min identitet, mina intressen och har inte tappat bort mig själv eller ändrat syn på livet. Träningen är fortfarande en viktig del bland annat. För mig har inte det ändrats.

Att vara hemma och mammaledig har varit underbara månader. Jag hade aldrig kunnat gissa att jag skulle trivas så bra med att vara hemma. Älskar att jobba, men älskar också att vara mamma och att pyssla på hemmaplan.


I november köpte vi vårt hus, efter att ha letat några år. Köpet gick fort och alltsammans kändes ganska overkligt. Det var kanske inte vårt drömhus på pappret, men det låg där vi ville och nu får vi möjlighet att skapa vårt drömhus tillsammans. Jag som tidigare vart emot renovering, ser nu det som något positivt, som vi får göra ihop. Och jag måste säga att än så länge tycker jag att det är riktigt kul.




Nu i december, innan huset blev vårt, hade vi möjlighet att åka på semester utomlands, till Teneriffa. Mejas första. Det var otroligt skönt att komma iväg till ljuset, efter en väldigt mörk november. Väl hemma, fick vi nyckeln till huset. Renoveringen blev ett faktum. Sedan kom julen och firandet av den och i morgon väntar nyårsafton.



Ett händelserikt år har det varit, med mycket roliga saker. Med 2014 i bagaget ser jag nu fram emot 2015 och tror att det kommer bli minst lika bra. GOTT NYTT ÅR alla läsare. Vi ses 2015.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar