fredag 5 december 2014

Träningstokig och mamma - v.18

Veckan började med en lugn lördag. På söndagen körde jag core och pump, vilket återigen kändes jättebra. Formen är bra. Sedan var det mest förberedelser inför resan. Hälsade på huset dagen innan det var dags för semestern. 

På tisdag morgon gick vi upp i ottan för att åka till Arlanda. Vi hade bokad sittplatser så att Meja kunde ligga i en vagga. Hon gillar mest att sprattla för sig själv, så det kändes bra, även om det kostade 1000kr extra då dessa platseräven är dem med extra benutrymme. Vi hade även bokat en superstor väska så att vagnen kunde åka med i ett bra skydd. Mycket att tänka på som småbarnsförälder. 

Resan och allt gick superbra. Vagnen fick plats i väskan och Meja sov 2 h i vaggan. Hon låg även där och sprattlade en del. Men mycket större än vad hon är kan man inte vara. Så Max 6 månader skulle jag tro, beroende på längd. Meja är nu 60 cm.

Tisdagen blev en lugn dag. Vi kom fram till Teneriffa och Hotell sunving Fanabe vid tretiden. Vi landade på plats och tog det lugnt, kände in hotellet och gick en promenad för att kollade området. Fint och trevligt är det här på Teneriffa. Extra trevligt blir det med all julbelysning. 

På onsdagen gav vi oss ut på morgonpromenad. Att gå med vagn här är inga problem. Det är väldigt vagnanpassat. Dessutom har Meja börjat sitta framåt i bärselen, vilket hon verkligen gillar. Värm och sol har vi haft. Helt lagom temperatur, nu när Meja är med. Känns extra bra på att bo på ett hotell där det är väldigt barnanpassat. Tummen upp för det. 

Vi har gym här på hotellet och de har även gruppträningspass. Åker med Ving,  så då ska instruktörerna även vara utbildade Via Sats. För min del har det dock inte blivit några klasser. Jag körde istället en tabata på vår balkong, som ligger o solen. Jätteskönt!  Sedan var jag  ut och sprang igår, i 35 minuter. Till min lycka fick jag inte ont i vaden. Det Var en superskön eftermiddagstur. Solen sken och temperaturen var perfekt. 

Morgonpromenad med familjen

Mejas favorit. Nyfiken tjej. 

Här trivdes hon bra på planet. Flygresan gick toppen. 

Idag avrundade jag träningsveckan med en massage, efter en långpromenad hela förmiddagen. Var riktigt bra massage. Är så härligt när man får en massör med samma smak som en själv. 


Att komma hit och få sol, värme och tid tillsammans som familj är super. Till det är Meja så enkel att ha med sig. På kvällarna hår vi ut och ätet och det är inga problem att ta med sig henne. Dessutom har vi morfar och hans tant här samtidigt, så vi har fått hjälp med barnvakt. Men det känns knappt som det behövs då det är så självklart att ha med sig Meja. Men visst är det skönt med egentid, även om det man helst vill då är att sova... Småbarnslivet :)

Halva veckan kvar nu. Vi fortsätter att njuta, vila och ha det bra. Jag räknar med att komma hem med mycket energi, inför julen och vårt husköp. En del kanske skulle säga att man är galen som åker utomlands precis innan man blir med hus. Men jag tycker det är perfekt och är så tacksam att jag bokade denna resa. Det är nämligen precis vad vi behöver innan viss renoveringsperiod sätter igång.  

1 kommentar:

  1. Ni ser ut att ha det härligt!! Längtar efter att få julmysa med er snart!! Extrapussar på Meja,sötnosen!! ��kram

    SvaraRadera