onsdag 3 december 2014

Ekobutik

I måndags besökte jag min nya favoritbutik, Din mat nära dig, som är en ekobutik i centrala Eskilstuna. Jag var ute efter en ekosolcream till Meja, rawdryck och goda dinkelpepparkakor, vilka jag redan provsmakat där. 


Denna rawdryck är ett lätt kolsyrat jäst te med en levande bakteriekultur och sägs vara bra för magen och matsmältningen. Den är producerad enligt raw-foodreglerna och sägs vara bra om man kör detox och vill rena kroppen inifrån. Den heter Kambucha och finns i 4 smaker. Jag provade äpple/ingefära och hallon/citron. Ingen smaksensation, men gick att få i sig, eftersom jag visste att den var nyttig. En flaska kostar 29 kr.

  
Supergoda, smakrika pepparkakor gjorde på ett bageri i Eskilstuna. Rekommenderas!


Ekologisk solcream till barn, 217 kr. Billigare än i Lifebutiken på stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar