torsdag 9 april 2015

Matinspiration

Den senaste tiden har jag inte alls haft något sug på mat och all mat känns tråkig. Det händer inte ofta. Jag älskar vanligtvis att äta. Men ibland kommer de där perioderna. Sötsugen har jag inte heller varit. Till viss del kan det bero på min förkylning som jag hade förra veckan, men fortfarande känns min egna mat tråkig. När andra lagar är det betydligt godare.

Vad gör jag när inspirationen är låg? Jo, jag beställer böcker. Första tänkte jag beställa Linas matkasse, men det är ganska dyrt med dessa kassar och jag är ganska ekonomisk av mig när det gäller matkostnader. Så böcker blir ett billigare alternativ. Den här gången blev det Paleokost av Annica Sjöö och Muskelmat. Väntar förväntansfullt på dessa böcker som jag länge velat ha, men beställningen har fallit i glömska. Hoppas att matlusten vänder.





Mitt tips till er läsare som nu kör sockerfritt är att också ni börja forska bland nya spännande recept, på nätet eller i form av böcker. Finns många på området. Skapa motivation genom att byta fokus och hitta nya vägar och nya sätt att se på saker och ting. Där är böcker en bra inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar