måndag 27 april 2015

Träningstokig och mamma - v.38

Träningsveckan började med ett löppass. På kvällen var det filmkväll med det sockerfria alternativet popkorn. I lördags natt sov även Meja hela natten för första gången ( mellan 20.00-  5.00). Det var dock enda gången. I måndags vände det igen och hon började sova oroligt. Vet inte om det var för att hennes mamma haft mycket i huvudet inför dopet eller om det handlar om att hon får i sig för lite mat på dagarna... Får se om det blir bättre när dopet har varit.


Min sambo har varit borta några nätterdenna vecka, så min mamma har varit här och hjälpt till. Trots det har En  vecka med många beslut, sämre sömn och en trötthet lett till att det varit svårt att få ihop den planerade och önskade träningen. 2 löppass blev det i alla fall , 2 styrkepass och 2 Bodybalancepass, vilket inte alls är fyskam, men jag hade önskat att få till 4 löppas totalt. Framöver kommer dock största fokus bli på att få till mina 4 löppass/vecka. Styrketräningen får stå lite på sidan om ett tag. Detta för att kunna förbereda mig så bra som möjligt till Å-loppet. Det går inte att göra allt och vara bäst på allt samtidigt. En sak i taget. Jag kommer också att öka på mitt energiintag på mellis, eftersom min trötthet varit störst på eftermiddagen och kan ha ett samband med energibrist. Hoppas på bättring denna vecka.

Lunch på Moccadeli med mamma. De hade ändrar räksalladen till en mycket spännande variant. Tyvärr var det lite mindre räkor. Annars kanoners. 

I tisdags hade jag möjligheten att delta på en föreläsning kring Visual Fitness Planner (se tidigare inlägg, http://holisticbalanze.blogspot.se/2015/04/visual-fitness-planner.html). Vi lyssnade på Web från Texas USA som hade många kloka tankar om PT. Vi kommer att få prova deras system i en månad på FOREVER, vilket ska tydliggöra för våra medlemmar vad de behöver göra för att nå sina mål. De ger även medlemmarna en bild av hur deras livsstil idag kommer att påverka dem i långa loppet. Mycket spännande! 


Det har blivit en hel del bakning till dopet. Självklart finns det sockerfria alternativ, då många som kommer på dopet har antagit sockerutmaningen. Detta är de underbara dadelbollarna som är så bra att ha till hands om man blir lite sugen eller behöver en energikick.



NätShopping inför dopet på partytajm.se. Nätshopping är Perfekt när man är mamma och har svårt att ta sig iväg ibland. Går supersnabbt att få grejerna på de flesta sajter också.


Nästa vecka kommer bilder från dopet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar