söndag 12 april 2015

Träningstokig och mamma - v.36

Under veckan har det blivit många promenader i skogen. Är väldigt skönt att gå i spåret nu när snön smält. Det blir en perfekt promenad på 1 timme och jag är glad att jag hittat en slinga som jag tycker om att gå.

Helt ensamma i skogen....

Jag började träningsveckan på lördagen, med att fortfarande vara lite förkyld. Jag kände mig dock tillräckligt frisk på söndagen för att leda två klasser. Konditionsmässigt var det jobbig, men styrkemässigt kände jag mig stark. Måndagen jobbade jag med att träna andra, men det hans inte med någon träning för egen del, vilket inte gjorde något eftersom jag fortfarande inte kände mig 100 % än. Så på tisdagen var det skönt att börja lite lugnt igen med bodybalance. Tuffare blev det med ett tabatapass hemma på onsdagen. Helt slut på torsdagen blev det vilodag. På fredagen blev det ett styrkepass på gymmet. Så skönt att få vara frisk när man varit sjuk...

Nu när jag slutat amma har jag fått sämre aptit. Jag har varken varit sugen på mat eller sötsaker. Det sistnämnda är bra eftersom jag, med många andra, kör sockerfri månad. Jag kopplar minskad aptit till det i alla fall. Jag undrar nu hur det kommer att gå att hålla vikten efter amningen. Jag gick ju ner under min vanliga vikt när jag ammade. Nu har det inte varit så mycket ammande den senaste månaden, så jag tror att det ska gå hyfsat bra, även om jag gått upp något kilo. Det är egentligen ingenting jag lägger stort fokus på, men jag tycker ändå det är intressant att reflektera över vad som händer med kroppen och hur den reagerar av olika saker i livet. 



Det positiva med att sluta amma är att Meja äter mer välling, verkar mättare och sover längre stunder, upp emot 6 h i sträck nu. Det är också skönt att min sambo tar hand om matandet på helgerna så att jag slipper gå upp. Trots bättre sömn nu, har jag känt mig tröttare och varit rätt förvirrad. Jag undrar om det kan beror på att amningshormonerna försvinner. Superkrafterna kanske försvinner. Jag skulle dock behöva dem ett tag till känner jag. En viss deppighet har ibland också infunnit sig, samtidigt som jag har hög livsenergi mellan varven. Väldigt mycket pendlande denna vecka. Jag hoppas att jag snart får bättre balans på känslor och energi.

Inför nästa vecka blir det fokus igen. Jag är frisk och kan nu planera tränings- och matveckan så som jag vill. Planering känns som A och O för att få till träningen. Jag kan erkänna att det inte är lika enkelt längre, när man har familj och någon annan att tänka på. Men allt man vill går. Jag hoppas det blir några fina kvällar under veckan som kommer, då vi köpt grill och invigt den. Älskar grillat, så det kommer det bli mycket av nu när vi bor i hus. Ett stort PLUS.

Kämpa på nu alla sockerfria!!! Fokus på alla nyttiga alternativ. Allt ni faktiskt får äta. Då blir det enklare. Se möjligheterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar