måndag 26 augusti 2013

3 månader med Functional Moves

För 3 månader sedan gick jag utbildning i Functional Moves och jag har lika länge nu instruerat klassen. Efter 3 månader kan jag inte annat säga att det är en träningsform som ger resultat på kroppen. När jag var ute och sprang i morse reflekterade jag lite över hur lätt det kändes. Benen känns väldigt starka och hela min hållning har förbättrats. Det känns även som min kropp har förändrats och blivit lättare och smidigare i sin helhet. Lite som en förvandling faktiskt. För dig som ägnar dig åt löpning kan jag varmt rekommendera klassen för bättre resultat. Du får med dig mycket, men speciellt prehabträning, träning för att förebygga skador.

logo fredagDe första passen jag körde kändes grymt jobbiga och jag visste inte hur det skulle gå att instruera klassen också. Men när kroppen väl hittade rätt, så förändrades känslan och det blev lättare och jag kände mig starkare. Idag är det dags igen och nu ska det filmas, så jag blir licensierad också. Vi är inne på sluttampen nu av detta program, nr. 15. Snart är det dags för 16. Blir skoj att ta sig an ett nytt pass. Välkommen du också, på träning som ger resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar