tisdag 6 augusti 2013

Dag 44 - Falaks resa - mage, rumpa lår

Dag 44 tänkte jag att Falak skulle få prova på att träna till en träningsvideo som jag har, med fokus på benen. Jag hittade inte den jag tänkt, utan kom på att jag förmodligen slängt den eftersom det var en VHS... Istället hittade jag en annan, vilket var perfekt, då jag hade dubbla kopior av den. Så Falak fick idag med sig den ena hem. Videon är endast 17 minuter lång och fokuserar på ben och rumpa. Jag vill nämligen att Falak ska bli stark i benen, så att hon klarar att göra knäböj och utfallssteg, eftersom dessa övningar är väldigt grundläggande. Dessutom ökar de stora muskelgrupperna förbränningen i kroppen mest. Därför tänkte jag att en video med många repetitioner skulle hjälpa oss på traven. Jag var dock osäker på hur detta skulle tas emot av Falak. Jag minns hur det såg ut första dagen då Falak gjorde knäböj och föll ihop på utfallssteget...



Men både knäböjen och utfallen gick bra idag och med viss skepsis tog Falak emot passet. Vi avslutade sedan med 6 olika magövningar. Blir spännande att höra om Falak får någon träningsvärk imorgon... Falak tog gladeligen med sig skivan hem och detta är ett perfekt pass att köra framför TV:n 2 ggr/veckan, gärna tillsammans med magövningarna. Målet i nuläget är att få igång Falaks kropp på olika sätt och bygga upp en grundstyrka. Dessutom är det viktigt att hitta saker som Falak enkelt kan träna själv hemma. Detta blir än mer viktigt när semestern är slut. Behovet av att få röra på sig om dagarna växer dock hos Falak, vilket innebär att vi är på helt rätt väg med att sätta en ny vana.

Efter en bra start åt vi lunch tillsammans, kycklingsallad med quinoa. Sedan bestod eftermiddagen med att fixa i ordning min hemsida. Vi han en bra bit på vägen och jag är tacksam att jag har Falak med mig som hjälp. Förhoppningsvis ska hemsidan vara klar i slutet av denna vecka, så håll utkik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar