söndag 25 augusti 2013

Falaks resa - dag 63

Idag var det äntligen dags igen. Efter 2 veckors uppehåll med PT fick vi till en träff. Det ska dock understrykas att uppehållet endast berott på att jag har varit tvungen att avboka de senaste träffarna. Men nu är vi igång igen och Falaks första ord under träningspasset var att hon älskar det här och var glad att vi var igång igen. Det värmer att höra i PT -hjärtat :)

Vad har då hänt sen sist... I måndags för 2 veckor sedan började Falak och jag jobba. Hela första veckan var det matlåda och mycket prat om kosten på våra luncher. Falak har en tendens att äta lite för lite ibland när hon gör nyttig mat. Det resulterar i att hon inte blir mätt. Nyttig mat och framförallt grönsaker ska man aldrig snåla med. Dessutom är det viktigt att inte bara äta sallad, tomat och gurka, för de grönsakerna innehåller mest vatten. Så, en variation av grönsakerna och rikligt av dem. Det tar tid att lära sig, men kroppen hjälper till att lära om man väljer att lyssna. 

För en vecka sen möttes jag av en solstråle på jobbet. Falak berättade att hon vägt sig själv, då vi fick ställa in vårt tillfälle. Hon hade gått ner 4 kg och var superlycklig. Glad blev även jag. Kändes som något hade släppt, äntligen.

Det Falak också har gjort den senaste tiden är att hon tecknat kort på Forever Träning och Hälsa, efter min rekommendation. Där får hon möjlighet att enklare träna på egen hand också, med motiverande instruktörer förstås. Nu när vi båda har börjat jobba så blir det svårare med tid och få ihop 2 PT tillfällen per vecka. Därför kommer  jag och Falak köra 1 gång i veckan tillsammans. Sedan får Falak följa med mig på mina klasser. Eftersom vi jobbar ihop har jag ständig övervakning över att träningen blir av. Men i nuläget är det inga problem. Falak sköter det superbra. När Falak har kommit igång mer med klasserna och träningen på Forever ska vi även titta över ett träningsupplägg som blir bra. Denna vecka har Falak provat Bodybalance och afro. Idag stod styrka på schemat. Blev uppvärmning och 7 övningar. Fokus var ben, rumpa, bål, rygg och mage. Falak kämpade på riktigt bra och det var riktigt kul att vara igång och träna Falak igen. Dock hade höften börjat kännas lite igen för Falak. Därför bör hon fortsättningsvis görs zonövningarna 2-4 ggr/vecka. Har slarvats lite med dem... Det har blivit promenader istället. Benhinnerna är dock bättre och promenerandet fungerar utan problem, vilket är positivt. 2 månader har nu gått. Resan fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar