fredag 23 augusti 2013

Höstens träningsskor mm

Idag hoppade jag över dagens planerade löprunda för inköp av nya träningsskor. Blev ett par Asics löpskor och ett par Nikeskor för aerobic. Min sambo fick också ett par. Är 3 för 2 på Stadium denna helg, så passa på om du behöver införskaffa nya träningsskor. Var verkligen dags för nya skor för min del och laddar nu för aerobic i höst. Ser verkligen fram emot att kunna köra aerobic med Micaela på Forever Träning och Hälsa i igen. Har haft ett litet uppehåll med aerobicen eftersom mina egna klasser legat samma dagar. Men i höst blir det bättre, så det ska bli skoj. Aerobic Torsdagar 17.30 är en klass jag varmt rekommenderar att DU går på. Själv kommer jag ha klasserna Functional Moves mån 18.30, Bodybalance tis 18.00 och Bodypump 19.00. Perfekt combo, välkomna! 

Blir såklart löpning i höst också, med sikte att klara av ett maraton. Men Tjejmilen väntar först om bara 2 veckor... Uppladdningen har dock varit katastrof av olika orsaker, så under 50 min kan bli tufft. Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men, men, sånt är livet.... Har Inte många löppass med mig i benen alls nu. Functional Moves passen har dock gett mig mycket, så som bl a starka ben och bättre muskelkontakt. Även kunskapen från PT- utbildningen har hjälpt mig att utveckla min egna fysik, genom "Prehabträning" och en annan medvetenhet. Mitt kostupplägg nu känns också väldigt bra och kroppen svarar väldigt bra på det. Så, det blir trots allt spännande att se vad kroppen går för på Tjejmilen. 2 veckor kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar