måndag 12 augusti 2013

Falaks resa - dag 49 - ups and downs

Falaks svacka var inte så långvarig som tur var. På söndagen kom hon till mig taggad till tusen. Vi hade pratat lite emellan sen sist och jag hade gett Falak några saker att fundera kring. Hon hade också själv insett att hon gör mycket rätt i nuläget, men att kroppen måste få ställa om sig och ta den tid den behöver. Självklart har hon fått tips och tankar kring kost och vad hon ska tänka på, men mycket av det Falak gör är bra. Vi ska dock finslipa. Därför kommer jag att be Falak börja skriva kostdagbok under en period, för att få en bättre helhet och se om det behövs göra några större förändringar. Dessutom kommer vägning ske en gång i veckan framöver. Detta för att se hur vikten kan påverkas under månaden och för att kunna spåra andra obalanser som kan sätta sig i kroppen.

Eftersom Falak är väldigt taggad till att förändra kroppen nu, så hade jag planerat ett utmanande pass för henne denna dag. Jag bad om totalfokus och målet var att orka, hålla ut och vara fokuserad. Som vanligt tog Falak mig vid orden och körde det tuffaste och bästa träningspasset hitintills. Det var först benvideon, sedan lite extraövningar för rygg och armar och därefter magövningar. Passet avslutades med att jag stretchade Falak. Ett skönt avslut på ett kanonbra träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar