måndag 16 juni 2014

Livsstilsförändring

När jag började blogga skrev jag den utifrån ett mål och en dröm jag hade; att få hjälpa andra människor till livsstilsförändringar. Det är snart 2 år sedan jag bestämde mig. Därefter gick jag en massa utbildningar som förhoppningsvis skulle hjälpa mig att nå mitt mål. Vägen jag valde kunde inte ha varit mycket bättre och valet att bli PT har verkligen gjort att jag lyckats få jobba med just livsstilsförändringar. För exakt ett år sedan idag, blev jag klar med min PT-utbildning och började jobba med personlig träning. Även utbildningen till Holistic Lifestyle Coach har också varit en stor hjälp i mitt arbete som Personlig Tränare och den förändrade även mycket hos mig själv.


För mig handlar det inte om att ändra mina kunder. Jag försöker istället öppna ögonen på dem och ge dem verktyg kring hur de kan tänka utifrån att allting kan påverka allting och utifrån att det inte finns några sanningar. Det finns du, din kropp och här och nu. Bestäm vad du vill göra med det. Genom att vara en förebild på vissa områden försöker jag dela med mig av min erfarenhet till andra. Vill du göra en livsstilsförändring måste du lära känna dig själv. Det kan du göra på många olika sätt. Träning kan vara ett sätt att få kontakt med kroppen och därmed kunna lära sig att känna igen signaler på vad DU behöver just nu. Jag hjälper dig gärna på den resan.



Är du nöjd över hur ditt liv är just nu? Är du nöjd med dig själv, din arbetssituation, din hälsa i övrigt? Om inte, kan det vara dags att göra en förändring. Ett litet steg kan förändra mycket mer än vad du tror? 


De kunder jag jobbat med under längre tid har utvecklats och blivit mer observanta på hur deras livsstil påverkar dem i vardagen. Att hjälpa människor ändra livsstil går inte på en dag. Det krävs ett längre arbete och ett kontinuerligt arbete för att hålla den vid liv. Det kan jag som PT hjälpa dig med, framförallt, även om du själv måste göra den största delen. Nyfiken? Kontakta mig på: emmah_j@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar