söndag 15 juni 2014

Träningstokig och gravid v. 34

Den här veckan var min sista jobbvecka på 14 månader. Känns lite surrealistiskt att jag inte ska jobba på så länge... Men just nu känns det ganska skönt i alla fall. Kommer fortsätta med PT:andet och instruerandet framöver, så lite jobb kommer det att vara...

Sömnen har varit lite sisådär under veckan. Jag har inte kunnat komma till ro och vila under dagen. Har inte haft så mycket tid över till det heller. Nattsömnen störs av en hel del kissande, men det är väl bara att vänja sig. Känner dock inte att jag lider av sömnbrist, utan får oftast mina 8 timmars sömn, även om det ibland blir sju. Men på sommaren har jag inte lika stort sömnbehov heller.


Utöver sämre sömn känns allt fortsatt bra. Magen finns där, det rör sig en hel del däri, men den är inte besvärlig på något vis. Eftersom veckan varit väldigt fullspäckad har det inte blivit lika många träningspass som det brukar, men 2 styrkepass, 1 bodypump, yoga med Falak och 2 långpromenader på det. Jag försöker att röra mig så mycket jag kan i olika sammanhang, för jag tror att det kan förhindra eventuella svulnader och vätskeansamlingar. Att köra bodypump går fortfarande bra, men det är skönt att stå på deltagarsidan. Pulsen åker upp ganska lätt och det känns bra att hålla allt  fokus på sin egna kropp, liksom bli peppad och inspirerad av en kollega. Denna vecka kände jag dock en del i svanken vid knäböjen, så jag behöver lätta lite mer där nästa gång. Blir så när magen inte orkar hålla upp för ryggen. Utöver det kändes allt toppen på passet och jag kände mig stark. Ökade lite sen förra gången och det var inga problem. Yoga var skönt för ryggen och jag känner mig fortfarande relativt smidig. 


8 kg + är nu ett faktum och de kommande veckorna sägs det att man kan gå upp ett halvt kilo per vecka. Det skulle innebära att jag slutar på + 11 kg då, vilket känns helt okej och det räknas som det normala. Bäbisen där inne växer som den ska och följer medelkurvan. Trodde det skulle vara en liten en, men dt kanske ligger en riktig muskelknutte därinne trots allt :) Väger redan 2,2kg med 6 veckor kvar...

En viss känslighet och psykisk trötthet har börjat infinna dig mer och mer hos mig. Motgångar känns lite extra jobbiga just nu. Det är också Mycket olika känslor som kommer till mig. Men så länge det är full fart och händer något mår jag bra och har energi. Vila i all ära, men jag mår bäst av att vara aktiv på olika sätt och det är också vad min kropp svarar bäst på. Jag får ont av att sitta still. Men där är vi såklart olika. Det viktigaste är att lära sig tolka de egna signaler, utifrån vad kroppen behöver för att må som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar