söndag 8 juni 2014

Träningstokig och gravid - v.33

Nu går det inte längre att dölja att man är gravid. Får många grattis här och var, hjälp med korgen när jag handlar, blir erbjuden att gå före i toalettkön, många som frågar hur det är mm. Som gravid märker jag en annan sida av människor som jag uppskattar. Vi borde nog alla bli bättre på att se varandra istället för att fastna i den webbaserade världen allt för mycket....

Träningen har gått bra i veckan. Jag har inte själv lett klasser och det har varit skönt. Men jag har fått till 2 egna styrkepass, 1 bodypumppass och ett yogapass. Provade min gravidyogavideo, men tyckte nog den var lite för basic. Känner att jag fortfarande kan köra lite tuffare yoga, så ska prova en annan video som jag har, nästa gång. Egentligen hade jag inte tänkt köra någe mer Bodypump alls, men jag var så sugen att testa det nya passet att jag körde i lördags. Det gick jättebra. Fegade lite för mycket med vikterna bara. Eftersom jag fått igång styrketräningen regelbundet känner jag mig stark i kroppen, vilket känns toppen. 


I onsdags var det skolavslutning och efter den kändes det som om musten gick ur mig totalt. Jag har varit väldigt trött i tre dagar nu. Tänkte att det nog var för att jag släppt en klass och allt som kommer med det. Men så här på söndagen reflekterar jag över om det inte kan ha berott på en lite sämre kosthållning några dagar. För idag söndag känner jag mig mycket piggare och på träningen kände jag mig stark. Är alltid lite svårare att äta bra och som man vill när det är mycket firande. Början av Juni är det ofta en hel del bjudningar av olika slag. Men jag är glad att jag kommer från en sockerfri månad och njuter få lite extra av hemmagjorda tårtor och god mat. Får bli lite nyttigare nästa vecka...



Vikten har fortsatt stått still, även då larven följer sin tillväxtkurva till pricka. Har inte alls större aptit, snarare tvärtom. Inga sug  finns heller. Men jag räknar med att gå upp några kilotill innan det är dags. Mina 3 sista arbetsdagar väntar nu, sen kommer jag förmodligen bli lite mer stilla. Räknat dock med en promenad och ett träningspass om dagen fram tills det är dags. Får se vad kroppen säger bara, om den är med på det :) Märket dock att jag mestadels får ont när jag sitter still och blir ståendes. Bäst mår jag alltså när jag är i rörelse. Och det gör vi juh faktiskt alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar