lördag 28 juni 2014

Träningstokig och gravid v.36

Vecka 36 har varit en lugn träningsvecka. Det har nämligen varit semesterveckan. Att planera semester såhär långt in i graviditeten var lite speciellt, eftersom det är svårt att förutse hur man ska må. Vanligen åker jag utomlands, men det har inte varit på tal. Jag skulle inte våga vara utanför Sverige de sista 3 månaderna utifall något skulle hända. I alla fall blev det en semester i Sverige som verkligen blev lyckad. Full fart, blandat med avkoppling.



Göteborg var första stoppet. Att sitta i bilen några timmar dit var inga större problem, trots magen. Väl i Göteborg tog vi oss ut på promenad för att upptäcka staden till fots, mitt favoritsätt. Till min lycka gick det över förväntan bra att gå. Vi landade på Liseberg. Där blev det inga karuseller denna gång, men 5-kamp, chokladhjul och Lotta på Liseberg. Var flera bra artister där dagen till ära. Vädret var över förväntan så det blev en lyckad eftermiddag och kväll. 


Även tisdagen följdes av promenerande en heldag. Det Gick bra att vara ute och gå i ca. 5 timmar, totalt. Men jobbigt att ibland ha en känsla av att man är kissnödig hela tiden, utan att faktiskt vara det... Vi tog en tur med paddan, vilket var 15 år sedan sist, men trevligt med engagerad guide. Sen strosade och lunchade vi i den mysiga stadsdelen Haga och Besökte bland annat parken Slottsskogen,en gratis park där man kan titta på djur och se en massa fin natur. vi tog oss vidare till den Botaniska Trädgården på andra sidan vägen, som var mycket större än vad jag väntat. Tur att Göteborg erbjuder mycket toalettmöjlihheter :)


Jag slappa också lite mellan allt promenerande och njöt av solen och det fina vädret. Perfekt gravidväder, ca 20 grader varmt. 


Efter 2 dagar i Göteborg rörde vi sedan på oss ner i landet till Varberg och kollade in Fästningen. 


Sedan blev det Asian Spa hela eftermiddagen. 


Efter en lugn spadag blev det shopping på G-kås i Ullared. 


Till sist landade vi i Malmö och även här blev det mycket promenerande för att ta del och uppleva staden på bästa sätt. Även här var vädret med oss och solen följde med oss under hela semestern. 


Så trots att det inte blev något träningspass på semestern blev det en hel del kilometer i benen. Så han Jag även avsluta veckan med ett bodypumppass nu idag, när vi kommit hem. Trots lite onyttigheter under semestern har jag hållit vikten. Aptiten har tyvärr inte varit på topp, så jag har ätit mindre än vad jag normalt gör och det finns inte heller lika mycket plats i magen. Jag har även börjat känt av ett visst illamående på kvällarna. En månad kvar nu, men tydligen är larven färdigt för att komma ut när som helst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar